10.11.08 15:57
Hei,
ich brauche mal eure Hilfe, bin gerade dabei für mich ein Bewerbungsschreiben für eine Stelle als Barnhageassitent zu erstellen.
Bei dem nachfolgenden Auszug bin ich mir nicht sicher, ob ich in Ausdruck und Satzstellung richtig liege.

Jeg er veldig glad og optimistisk person. Mitt arbeid gjør jeg motivert, kreative og engasjerte. I arbeidet med barn, er jeg veldig tålmodig og rolig. Jeg kan gå inn på noe meget godt til barn, når de har problemer, angst eller simpelthen trenger en samtaleperson.
(in deutsch: Ich bin ein sehr fröhlicher und optimistischer Mensch. Meine Arbeit erledige ich motiviert, kreativ und engagiert. In Umgang mit Kindern bin ich sehr geduldig und ruhig. Ich kann auf Kindern sehr gut eingehen, wenn sie Probleme haben, Ängste haben oder einfach einen Gesprächspartner benötigen.)

Tusen Takk

10.11.08 16:26
Hei på deg!
Dette er mitt forslag:

Jeg er en veldig glad og optimistisk person. Jeg utfører mitt arbeid motivert, kreativt og engasjert. Jeg er svært tålmodig og rolig i omgang med barn. Jeg er også i stand til å komme godt inn på barn, når de har problemer, er engstelige, eller bare trenger en samtalepartner/en å snakke med.

Lykke til!

10.11.08 16:36
Tusen takk