21.06.10 08:41
Hallo!
Wäre jemand von Euch so nett und könnte mir jemand folgenden Text übersetzen?!
Das es sich um eine sehr wichtige Angelegenheit handelt, wo ich eventuelle Missverständnisse vermeinden möchte, insbesondere was die Deutung der Sätze angeht, hoffe ich das sich hier jemand findet der den Text sehr gut übersetzen kann. Ich danke schon einmal jetzt für die Hilfe!!!!
Gruß
Melanie :-))
Hier der Text:

"Nachdem ich mit meinem Freund über meine Situation gesprochen habe und wir uns über die Internetseite der NAV, bezüglich des Arbeitslosengeldes bei einer eventuellen Arbeitslosigkeit hier in Norwegen, informieren wollten, sind da ein paar Fragen aufgekommen.
Dort steht geschrieben, dass ich mindestens kr. 109 322 im letzten abgeschlossenem Kalenderjahr (voriges Jahr) verdient haben muss, oder, dass ich mindestens im Laufe der letzten abgeschlossenen 3 Kalenderjahre kr. 218 643 verdient haben muss, um einen Anspruch auf Arbeitslosengeld zu haben.

Haben wir das richtig verstanden, dass das Arbeitslosengeld aus dem letzten Jahr (2009) berechnet wird, mein ausbezahlter Arbeitslohn betrug im Jahr 2009, kr. ...,- netto (brutto ...,-) oder wird das Arbeitslosengeld aus den letzten 12 Monaten berechnet? Im Jahr 2008 war ich nicht in Norwegen beschäftigt.
Wie hoch wäre im Falle einer Arbeitslosigkeit mein Arbeitslosengeld und würde sich meine Krankschreibung (Krankengeld) auf die Höhe auswirken?
Ich habe etwas Angst, dass ich nach einer eventuellen Kündigung, durch die lange Krankheitsdauer, kein oder sehr wenig Anspruch auf Arbeitslosengeld habe.
Hoffe du kannst mir da weiterhelfen."

21.06.10 09:28
Ich wuerde sagen, du bist bei Trolljenta besser aufgehoben

21.06.10 09:36
Hallo!
Glaube das wurde falsch verstanden!
Ich möchte das der Text hier "nur" übersetzt wird. Damit ich jemanden der vom Fach ist fragen kann!
Hoffe nun das sich vielleicht doch jemand findet der mir den TExt nur übersetzt :-)))
DANKE! Melanie

21.06.10 10:26, Arne
Melanie, hier ist deine Übersetzung:

Efter jeg hadde snakket med vennen om mine omstendigheter, ville vi få opplysninger om arbeidsløsestøtte i tilfelle av mulig arbeidsløshet i Norge igjennom hjemmesiden av NAV. Somme spørsmål dukket da frem.

Det står at jeg i løpet av det siste fulle kalenderåret (det vil si, siste år) måtte ha tjent i det minste 109,322 kroner eller, at jeg i løpet av de tre forgangne kalenderårene måtte ha tjent i det minste 218,643 kroner for å få lov til arbeidsløsestøtte.

Har vi fortstått riktigt at arbeidsløsestøtte regnes ut ifølge inntekten fra siste år (2009) idet man vet at min mottagne løn i året 2009 har beløpet seg til... kroner (netto/brutto) eller regnes arbeidsløsestøtte ut ifølge inntekten fra de siste tolv månedene?

I året 2008 var jeg ikke ansatt i Norge. Hvor stort hadde min arbeidsløsestøtte vært hvis jeg hadde vært arbeidsløs? Hadde min sykemelding (pengehjelp for syke ansatte)påvirket beløpet av min arbeidsløsestøtte?

Jeg frykter for at hvis jeg blev avskjediget, hadde jeg ikke fått lov til noen arbeidsløsestøtte eller at jeg kun hadde fått lov til en ytters lav arbeidssløsestøtte.

Jeg håper du kan hjelpe meg videre med saken.

Med vennlig hilsen

21.06.10 10:32
Vielen vielen lieben Dank!

21.06.10 10:32, Arne
Melanie, hier ist deine Übersetzung (hier habe ich ein paar Rechtschreibungsfehler korrigiert):

Efter jeg hadde snakket med vennen om mine omstendigheter, ville vi få opplysninger om arbeidsløsestøtte i tilfelle av mulig arbeidsløshet i Norge igjennom hjemmesiden av NAV. Somme spørsmål dukket da frem.

Det står at jeg i løpet av det siste fulle kalenderåret (det vil si, siste år) måtte ha tjent i det minste 109,322 kroner eller, at jeg i løpet av de tre forgangne kalenderårene måtte ha tjent i det minste 218,643 kroner for å få lov til arbeidsløsestøtte.

Har vi forstått riktigt at arbeidsløsestøtte regnes ut ifølge inntekten fra siste år (2009) idet man vet at min mottagne lønn i året 2009 har beløpet seg til... kroner (netto/brutto) eller regnes arbeidsløsestøtte ut ifølge inntekten fra de siste tolv månedene?

I året 2008 var jeg ikke ansatt i Norge. Hvor stor hadde min arbeidsløsestøtte vært hvis jeg hadde vært arbeidsløs? Hadde min sykemelding (pengehjelp for syke ansatte)påvirket beløpet av min arbeidsløsestøtte?

Jeg frykter for at hvis jeg blev avskjediget, hadde jeg ikke fått lov til noen arbeidsløsestøtte eller at jeg kun hadde fått lov til en ytterst lav arbeidssløsestøtte.

Jeg håper du kan hjelpe meg videre med saken.

Med vennlig hilsen