08.12.11 12:31
Hei, ich möchte mich bei einigen Firmen bewerben (soll nur für ein paar Stunden die Woche sein) und bitte Euch hiermit diesen mal kurz zu "checken". Vielen Dank, Alexandra

Hallo,

mitt navn er Alexandra og jeg er 42 år gammel. I juli har vi kommet til Norge. Jeg bor med familien min i .... Siden to måneder går barna i barnehagen. Samboeren min arbeider som billakkerer. Fra september til november gikk jeg til norskskole og har gjennomført første delen.
I Tyskland hadde jeg lenge et eget reklamefirma (12 år), da ble jeg gravid og har solgt min del til partneren min. Etter en kort pause har jeg åpnet et lite grafikbyrå og har jobbet hjemmefra (nesten 3 år). Jeg er utdannet dekoratør og skiltmaker og har storfine kunnskaper i Adobe programmer (Photoshop, InDesign, Illustrator) samt i CorelDraw X3.
Jeg skissere alt fra nytt logo, trykksaker, skilter, bildekorer til vindudekorer og jeg kan også produsere dette.
Hvorfor jeg skriver? Det er enkelt. Nå det er på tide at jeg jobber igjen. Det er veldig kjedelig hjemme og jeg kjenner det ikke uten jobb. Kanskje du har en liten jobb for meg?
Jeg ville bli veldig glad om jeg kunne jobbe noen timer i uken og jeg kan love at jeg er en meget engasjert, pliktoppfyllende og pålitelig medarbeider med god teamånd og godt stå-på-humør. Jeg jobber gjerne på prøve.

Ønskes flere opplysninger, vennligst ta kontakt.

Med vennlig hilsen

08.12.11 16:46
Das sollte fast so bleiben, um deine (guten) Norwegischkenntnisse zu zeigen. Hier eine nur vorsichtig korrigierte Fassung:


Hei,

mitt navn er Alexandra og jeg er 42 år gammel. Vi kom til Norge i juli. Jeg bor med familien min i .... Barna begynte å gå i barnehagen for to måneder siden. Samboeren min arbeider som billakkerer. Fra september til november gikk jeg på norskkurs og har gjennomført den første delen.
I Tyskland hadde jeg lenge et eget reklamefirma (12 år). Da jeg ble jeg gravid, solgte jeg min del til partneren min. Etter en kort pause åpnet jeg et lite grafikkbyrå og jobbet hjemmefra i nesten tre år. Jeg er utdannet dekoratør og skiltmaker og har storfine (?) kunnskaper i Adobe programmer (Photoshop, InDesign, Illustrator) samt i CorelDraw X3.
Jeg skisserer alt fra nye logoer, trykksaker, skilter, bildekorer til vindusdekorer, og jeg kan også produsere dette.
Hvorfor jeg skriver? Det er enkelt. Nå det er på tide at jeg jobber igjen. Det er veldig kjedelig hjemme og jeg kjenner (?) det ikke uten jobb. Kanskje har du en liten jobb til meg?
Jeg ville bli veldig glad om jeg kunne jobbe noen timer i uken, og jeg kan love at jeg er en meget engasjert, pliktoppfyllende og pålitelig medarbeider med god lagånd og godt stå-på-humør. Jeg jobber gjerne på prøve.

Ønskes flere opplysninger, vennligst ta kontakt.



(?) ist unverständlich. Das kursiv gesetzte finde ich etwas zu persönlich und überflüssig.

08.12.11 16:48
Da jeg ble jeg gravid => Da jeg ble gravid

08.12.11 17:21
Supi! Vielen herzlichen Dank für Deine Bemühungen, soviele Fehler waren es ja gar nicht. Hach, jetzt bin ich ja fast ein bisschen stolz auf mich. (aufdieeigeneschulterklopf).

Tusen takk og har en fin kveld!
Alexandra

08.12.11 18:16
Jeg ville heller si "Jeg designer alt fra nye logoer ...."

("Skissere" vil si å lage et utkast eller antyde noe.)

Jeg regner ellers med at det skulle vært "... og jeg trives ikke uten jobb".

Du kan videre si at du "har gode/omfattende kunnskaper i Adobe"

Akel (N)