06.09.12 01:13
Hei alle sammen,
jeg har en spørsmål, jeg ser har nesten ingen som retter på det som noen annet har skrevet, bare noen få tilfeller, men ellers pleier man ikke å gjøre det. (Sånn ser det i hvert fall ut), men hva er hvis jeg ønsker det?
mvh N.

06.09.12 02:18, Mestermann no
Hva er spørsmålet?

08.09.12 00:56
hvordan kan jeg gjør at min tekst blir rettet, har i forum? (alltid)
Was muss ich tun damit mein Text auf norwegisch korrigiert wird (damit ich auch sehe was ich Falsch geschrieben habe)
Also auch wenn ich einfach nur eine frage stelle, und etwas flasch in der Frage ist (ein Wort/grammatik)
mvh N.

08.09.12 18:24
Zunächst: Rechtschreibfehler möglichst vermeiden, dabei hilft eine Rechtschreibprüfung. Für deinen Browser einfach die nötigen Wörterbücher installieren. Die Prüfung findet zB flasch, aber auf Groß- und Kleinschreibung (Frage, Norwegisch, falsch, Grammatik) musst du selber achten.
Dann: einfach um die Korrektur bitten.

Bitte sehr:

Jeg har et spørsmål, jeg ser at nesten ingen retter på det som noen annen har skrevet, bare i noen få tilfeller, men ellers pleier man ikke å gjøre det. (Sånn ser det i hvert fall ut), men hva hvis jeg ønsker det?

Hvordan kan jeg gjøre at min tekst blir rettet, her i forumet? (alltid)
(Hva må jeg gjøre for å få teksten min rettet her i forumet? (alltid))

10.09.12 10:56, Geissler de
Wenn du willst, daß man dich korrigiert, dann schreib das doch einfach.

Wenn du unter jeden Beitrag einfach "Korrekturen willkommen! schreibst, dann erhöht das
deine Chancen sicher.