22.03.06 17:00, Ragnhild
Ich würde mich echt rießig freuen, wenn mir jemand diesen text übersetzen könnte!? Es gibt später noch einen anderen teil!
bitte! danke im vorraus!
Forberedt på vrakingen

For første gang på seks år er Else-Marthe Sørlie Lybekk ikke med i Marit Breiviks tropp.

UTE: Else-Marthe Sørlie Lybekk må finne seg i å ikke være en del av troppen som skal kjempe om edelt metall i europamesterskapet som starter i Ungarn 9. desember.
Bestill bilde

GODE VENNER: Else-Marthe Sørlie Lybekk og landslagssjef Marit Breivik har hatt en god dialog i forbindelse med EM-uttaket.
Bestill bilde

Les også:

Beck: – Godt å få bekreftelsen
Av: LINE RAMSRUD
Det var Aalborgs Isabel Blanco som fikk den siste strekplassen. – Jeg var forberedt på det, sier medalje-grossisten selv.

Etter tre EM, tre VM og ett OL må Sørlie Lybekk altså overvære europamesterskapet fra TV-stolen. Selv om Else-Marthe gjennom samtaler med landslagssjefen var forberedt på uttaket, tror hun det blir rart å ikke være «borte» i desember.

– Jeg spilte mitt første mesterskap som senior i 1998. Dette blir den første desembermåneden på seks år jeg skal tilbringe hjemme, sier Else-Marthe.

– Blir rart å se EM

– Hvordan blir det å sitte hjemme og se mesterskapet fra stua i stedet for å være «midt i gryta», slik du er vant til?

– Jeg tror nok det kommer til å bli litt rart når det drar i gang. Men jeg kommer ikke til å se så mange av Norges kamper innledningsvis, for her i Tyskland viser de bare sine egne kamper, forklarer mesterskapsveteranen.

Men det blir lite TV-titting på Else-Marthe i tiden fremover. Snertingdølen vender nesa sydover for å lade batteriene.

– Jeg tar en uke ferie uten håndball. Jeg tror det blir bra å ikke kaste håndball nå, innrømmer Sørlie Lybekk, som innerst inne selvfølgelig kunne tenke seg en tur til Ungarn i desember.

Så går turen hjem til Norge og forhåpentligvis skiføre til jul.