11.08.06 11:00
Hallo zusammen,

ich möchte einen Brief an ein norwegisches Forum schreiben, bin mir aber mit der Formulierung nicht ganz sicher. Könnt ihr meinen Text mal lesen und falls nötig korrigieren? Außerdem weiß ich nicht, wie ich die Anrede formulieren und ob ich "De" oder "du" schreiben soll. Der Brief geht an den Absprechpartner einer Vereinigung von Libellenfreunden. Mehr weiß ich leider auch nicht.
Schon mal vielen Dank!
Diana

Hei,
jeg er en tysk biologi student og veldig interessert i odonata. For tiden skriver jeg diplomarbeidet mitt om ”Libellen der Industriebrachen im Ruhrgebiet – (Odonata of industrial wastelands in the Ruhr-region)”. (auf norwegisch??)
Da jeg er interessert i Norge, vil jeg gjerne vite mer om norske odonata. Kan De kanskje sende meg noen informasjoner om Nordisk Odonatologisk Forum? Finnes det i Norge bøker om norsk odonata som den danske boken ”De dankse guldsmede”? Og finnes det institutter eller lignende som arbeider med odonata jeg kan henvende meg? Etter diplomarbeidet vil jeg nemlig gjerne tilbringe noen tid i Norge og gjøre en praksis eller tidsbegrenset job.
Det vær snill, hvis De svarer brevet mitt.
Tusen takk og venlig hilsen,
...

11.08.06 11:46
Moin Diana
Mein Vorschlag

Gabus

Hei.
Jeg er en tysk biologistudent som er veldig interessert i Øyenstikkere (odonata). For tiden skriver jeg diplomarbeidet mitt om ”Libellen der Industriebrachen im Ruhrgebiet – (Odonata of industrial wastelands in the Ruhr-region)”. (Øyensikkere(odonata) i "industriødemarka" i Ruhr området)