04.05.07 11:12
Hei på dere!!!
Jeg flyttet til Oslo for ca. 1 mnd siden. Nå vil jeg opprette en konto. Kan dere anbefale meg en bank? Eller finnes det en side på nettet som viser for- og bakdelene av de forskjellige bankene her i Norge. (rente, kontoføringsgebyr, lån osv.)

Takk på forhånd.. Sabine

04.05.07 12:01
http://www.nordea.no
hier findest du ziemliche viele infos über nordea. da hab ich auch als nichtnorweger unproblematisch ein Konto bekommen (damals hieß es aber noch Kreditkassen - und ist auch schon ne weile her)

04.05.07 13:06
Nun ja ... Nordea ist eine der teuersten Banken in Norwegen. Skandiabanken (eine reine Onlinebank) ist, zumindest was ein normales Girokonto anbelangt, die billigste.

04.05.07 15:29
Ja ok, danke Euch beiden. Ich will auch nur ein einfaches lønnskonto haben..

04.05.07 17:17, dr_gonzo
"postbanken" kann ich sehr empfehlen ( billige nettbank, gute Öffnungszeiten, da brauch man nicht mal ne Karte) dauert leider bis zu sechs Wochen, bis es eröffnet werden kann...

06.05.07 19:07
Ha, nei Postbanken, det er DNB Nor, og den har jeg nettopp forlatt pga. gebyrene og alt.
Like billig som Skandiabanken er Landkreditt Bank og de har bedre rentebetingelser og kortordninger.
Jeg har konto i begge.

07.05.07 07:18
Hei,
også jeg kan styre begeistring om DnBNor. Når man har kontakte til utlandet og må betale noen regninger her og der er posten noe av det billigste. Før var det gratis når man sendte penger fra postbank til postbank. Dvs. fra Norge til Tyskland og fra Tyskland til Norge. Så tar de ikke så høye gebyrer som andre for slik tjeneste. Jeg har forbindelse til både posten og DnB. Spesielt reagere jeg på den elendige personlige service i DnB. Ofte må man vente skrekkelig lenge om man ønsker å få hjelp der. Samme om i Oslo, Kristiansand eller Trondheim. Posten kan du også bruke på lørdag og til andre tider der vanlige banker har stengt. Siden de to banker er slått sammen begynner også postens service og avtar dramatisk.
Riktig god mandag fra Claus i Kristiansand