31.01.08 13:37 Ich fange mal an mit der Übersetzung:
Vær så vennlig og endelig foreta noe for et bedre inneklima i barnehagen. Det er vel ikke for mye å forlange å informere seg på nettet om giftstoffer i parfymer, f.eks. www.allergiviten.no/ . Det er nettop barn med astma og allergi som ikke har en sjanse å besøke barnehagen uten besvær.
Jeg trodde man behøver ikke å studere for å vite at barn trenger parfyme-frie omgivelser, men som jeg ser er det ikke mange som er informert om det.
|
31.01.08 13:39 soll der text auf deutsch oder norwegisch uebersetzt werden??
|
31.01.08 14:02 Vennligst ikke ignorer allergiske barn!
1. Jeg ber deg også om å informere personalet om at de ikke har duftstoffer på seg mens de jobber. Og de skulle også skjønne grunnen for det.
2. Såpe i barnehagen skille være NØYTAL, innes i hvert supermarked (Coop...) og er ikke dyrere.
3. Opplyse foreldrene om dårlig inneklima pga. duftstoffer, spesielt parfymerte tøymynker. For eksempel med å henge opp opplysninger i barnehagen om at parfymerte vaskemidler ikke er beregnet til barn. Men hvis de har en annen oppfatning, skulle de i det minste hjelpe med at allergiske barn og barn med astma kan puste og avstå fra slike produkter.'
|
31.01.08 14:05 Sorry, Tippfehler:
Såpe i barnehagen skulle være NØYTRAL, den finnes i hvert supermarked (Coop...) og er ikke dyrere.
|
31.01.08 14:10 Kjære frue...det skulle være en selvfølgelighet.
Og jeg synes en barnehagesjef skulle i det minste vite det.
Vær så snill og endelig gjør noe med det!
---
So fertig. Ist aber ziemlich eilig übersetzt und sicher nicht fehlerfrei...
|
31.01.08 14:11 Wau,ich bin so, so DANKBER.
1000...mal Lieben Dank
|
31.01.08 14:14 Einfach toll.Danke noch ein mal
|
31.01.08 14:43 Kan dere være så vennlig og endelig foreta dere noe for et bedre inneklima i barnehagen. Det er vel ikke for mye å forlange at dere informerer dere på nettet om giftstoffer i parfymer (f.eks. www.allergiviten.no).Barn med astma og allergi har ikke en sjanse til å være i barnehagen uten å få problemer.
Jeg trodde ikke man måtte ha studert for å vite at barn trenger parfymefrie omgivelser, men som jeg ser, er det ikke mange som er informert om det.
Vennligst ikke ignorer allergiske barn!
1. Jeg ber deg også om å be personalet om at de ikke bruker parfyme mens de jobber. Og du bør forstå grunnen til det.
2. Såpe i barnehagen må være NØYTRAL. Slik finnes i enhver dagligvarebutikk (f.eks Coop) og er ikke dyrere enn vanlig såpe.
3. Opplys foreldrene om dårlig inneklima pga. duftstoffer, spesielt parfymert tøymykner, ved for eksempel å henge opp opplysninger i barnehagen om at parfymerte vaskemidler ikke er beregnet for barn. Men hvis du har en annen oppfatning, skulle det i det minste hjelpe, at allergiske barn og barn med astma kan puste ved å bli skånet fra slike produkter.'
Dette er en selvfølgelighet.
Og jeg synes en leder i en barnehage i det minste burde vite dette.
Vær så snill,-gjør endelig noe med det!
---
Die Anrede mit Liebe Frau XX ist im Norwegischen nicht üblich.
Norwegerin
|
31.01.08 14:46 Danke für die Korrektur!
|
31.01.08 14:51 Danke EUCH vielmals!
|