16.01.10 13:44
Es wuerde mich sehr freuen wenn jemand meine Fehler korrigiert

Søknad om Lærlingplass

Jeg sendte en mail til dere for noen dager siden og spurte om dere tar i mot lærlinger, dere svarte hvis jeg sender over skoleprosjektene mine kunne dere vurdere meg i like linje med de andre søkere.

Jeg er 19 år gammer og går nå på vg3 Media og Kommunikasjon. Mitt mål er å få studiekompetanse i slutten av skoleåret. Jeg liker veldig å fotografere, mest portrett, produkt og natur. Jeg er også veldig interessert i grafisk design og liker og designe plakater, logo, brosjyrer og mye mer. Jeg mener selv at jeg er kreativ og har alltid et god idé i bakhodet. Jeg liker å bli kjent med nye folk. Jeg jobber god sammen med andre, men kan også arbeide alene. Jeg er nøyaktig og til å stole på.

Av andre ting som kan har betydning, vil jeg nevne at jeg kommer fra Tyskland og bor i Norge siden november 2006. Jeg liker meg veldig god i Norge og vil fortsatt bo i dette landet. Språket mitt forbedrer seg daglig.

I mappen finnes ulike bilder som jeg tokk de siste 2 årene i skolen og i fritiden min. Det finnes også en plakat i mappen som er eksamensoppgaven min fra 2009.

Jeg ser fram til å høre fra dere og kommer gjerne til en samtale for å presentere meg nærmere.

16.01.10 14:25, Mestermann no
Sehr gut; nur kleine Fehler korrigiert:

Søknad om Lærlingplass

Jeg sendte en mail til dere for noen dager siden og spurte om dere tar i mot lærlinger, og fikk til svar at hvis jeg
sendte dere skoleprosjektene mine ville dere vurdere meg like linje med (...) andre søkere.

Jeg er 19 år gammel og går nå på vg3 Media og Kommunikasjon. Mitt mål er å få studiekompetanse slutten av
skoleåret. Jeg liker veldig godt å fotografere, mest portrett, produkter og natur. Jeg er også veldig interessert i
grafisk design og liker å designe plakater, logoer, brosjyrer og mye mer. Jeg mener selv at jeg er kreativ og har
alltid en god idé i hodet. Jeg liker å bli kjent med nye folk, (...) jobber godt sammen med andre, men kan
også arbeide alene. Jeg er nøyaktig og til å stole på.

Av andre ting som kan ha betydning, vil jeg nevne at jeg kommer fra Tyskland og har bodd i Norge siden
november 2006. Jeg liker meg veldig godt i Norge og vil fortsette å bo her. Norsken min blir stadig bedre.

I mappen finnes ulike bilder som jeg har tatt de siste 2 årene skolen og i fritiden (...). Det finnes også en
plakat i mappen som er min eksamensoppgave fra 2009.

Jeg ser fram til å høre fra dere og kommer gjerne til en samtale for å presentere meg nærmere.

Lykke til!

16.01.10 14:56
tusen takk!

16.01.10 17:18
, og fikk til svar at hvis..

Er det godt språk å innlede en leddsetning med subjunksjonene "at" og "hvis" rett etter hverandre?

16.01.10 21:36, Mestermann no
Nja. Jeg ville ikke reagert på det. Sammenstillingen er helt vanlig.

17.01.10 15:29
, und bekam die Antwort dass wenn...
Klingt das auf Deutsch auch gut?

19.01.10 04:24, Mestermann no
17:18 og 15:29: Det er lite konstruktivt å stille skeptiske/ironiske spørsmål til svarene som blir gitt; hvis du har et
bedre forslag, så skriv heller det i stedet. Det er alltid velkomment! Og det hjelper spørsmålsstilleren, i stedet for å
forvirre ham eller henne. Det er også et bedre utgangspunkt for en diskusjon.