08.04.10 23:44
Hej,
so nun habe ich meine Bewerbung im Grossen und Ganzen abgeschlossen. Habe zwar schon kurz gesagt bekommen, dass mein geschriebener Text in Ordnung ist (will ihn nicht 100% richtig haben, da dies nicht meinen Faehigkeiten entspricht), aber irgendwie wuerde ich doch gerne wissen wo meine Fehler liegen, um entscheiden zu koennen was ich lasse und was nicht (und natuerlich um zu lernen).
Daher wuerde es mich sehr freuen, wenn jmd mal drueber lesen koennte. Danke, schon mal und nochmals.
Der erste Teil ist eine Beschreibung meiner Ausbildung und der zweite das Anschreiben. Freue mich auch immer ueber sonstige Anregungen zum Inhalt.

Ei ‚Heilpädagogin’ i Tyskland kan arbeide med barn, unge, voksne, eldre og familier, dere har ulike problemer, f. eks. ulike funksjonshemninger, fysiske, psyksike og sosiale funksjonsvansker, atferdsvanske eller forstyrrelse i utviklingen.
Hele mennesken er i midtpunkten med sine dyktigheter, problemer, ressurcer og sosial miljø.
Denne punkter er viktig for pedagogiske planlegginger og diagnostikk.

Moduler av studiumet var psykologi, medisin, pedagogikk, filosofi, sosiologi, rettsvitenskap, diagnostikk, rådgivning, atferdsendring og ulike spesieller praktisker metoder av støtte og terapi.
Studiumet var veldig praktisk (med praksisperiode og gjennomføring av støtte og terapi med to barna) i tredje semesteren

Temaet av bachelorthesis min var: inkludering av barna og ungdom med autisme i skolen; sjanser og utfordringer fra alle synspunkter.(’Schulische Integration von Kindern und Jugendlichen mit ASS, Chancen und Herausforderungen aus der Sicht aller Beteiligter’)

Jeg har svær interesse på utlyst stilling som vernepleier i Nesøya skole.
Under studiumet min jeg har fulgt en gutt med infantile autisme i hans siste år i barnehage, som var veldig interessant og ...
Derfor jeg har skrevet ’bachelorthesis’ min om inkludering av barna og ungdom med autisme i skolen. På grunn av disse erfaringer og interesser jeg søker om denne stilling.

Jeg avslutter studiumet på ’Heilpädagogin’ i Tsykland med suksess i Februar 2010. Deretter jeg har begynt på arbeide som ei AuPair i Norge for forbedre norske språkkunnskapene min.

Stilling passe til kvalifikatsjonene min, erfaringene min og interessene min.
Særlig under praksisperiodee i autisme terapi sentrum jeg samlet passende erfaringer og kunnskaper på stilling. Jeg selvstendig har fulgt gutten i barnehagen. I tillegg jeg har samlet mange erfaring om individuelle terapi av barna og ungdomer med autisme. Samarbeit med alle impliserte (foreldre, terapeut, pedagog og embete) var veldig viktig.
Mange teoretiske grunnlager om autisme jeg tilegne meg under studiumet min. På praktiske deler under studiumet jeg har selvstendig planlegget og gjennomføringt pedagogiske og terapeutiske fremgangsmåte.

Ut over det er jeg veldig tålmodig, trygg, målbevisst, utholdene, samarbeitsvillig, rede til lærer.
Jeg ser frem til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen

09.04.10 11:20
"dere har ulike problemer" bedeutet "Ihr habt unterschiedliche Probleme". Nicht sehr passend hier! ;-)

Noen ordfeil:
Kvalifikasjonenene
Samarbeide
Grunnlag (plural)
Studiet
Planlagt
Bacheloroppgave

Du schreibst oft min, wo mine (plural) sein sollte.
Und du solltest die Substantive nachschlagen, wie die Endungen sind, z.Bsp. Mennesket, midtpunktet, dette punktet.

Also, da kannst du noch selbstendig mit Wörterbuch arbeieten, und einiges korrigieren. Ansonsten müsstest du oft den Satzaufbau ändern, dies ist aber schwieriger nachzuschlagen, aber wie du sagst: "will ihn nicht 100% richtig haben, da dies nicht meinen Faehigkeiten entspricht"

10.04.10 09:23
En begynnelse:

Ei/en ‚Heilpädagogin’ i Tyskland kan arbeide med barn, unge, voksne, eldre og familier, som har ulike problemer, f. eks. ulike funksjonshemninger, fysiske, psykiske og sosiale funksjonsvansker, atferdsvansker eller forstyrrelser i utviklingen [utviklingsforstyrrelser].
Hele mennesket står/er i sentrum med sine evner, problemer, ressurser og sitt sosiale miljø.
Dette er viktig for pedagogisk planlegging og diagnostikk.

Moduler i studiet var psykologi, medisin, pedagogikk, filosofi, sosiologi, rettsvitenskap, diagnostikk, rådgivning, atferdsendring og ulike spesielle praktiske metoder for støtte og terapi.
Studiet var veldig praktisk (med praksisperiode og gjennomføring av støtte og terapi med to barn) i tredje semester.

Temaet for bacheloroppgaven min var: Inkludering av barn og ungdom med autisme i skolen; muligheter og utfordringer sett fra alle delaktige/medvirkende.(’Schulische Integration von Kindern und Jugendlichen mit ASS, Chancen und Herausforderungen aus der Sicht aller Beteiligter’)

Jeg er svært interessert i den utlyste stillingen som vernepleier Nesøya skole.
Under studiet mitt jeg har fulgt en gutt med infantil autisme i hans siste år i barnehage, som var veldig interessant og ...

Akel (N)

12.04.10 23:42
Danke für die Hilfe!!! War schon echt gut!