22.07.06 09:21
Hallo !Kann einer bitte mir das Übersetzen!!!Danke!!!

Vel, jeg beklager at det har tatt tid før du fikk svar (mail) fra meg. Det er flere grunner for at at svaret har uteblitt. Når det gjelder at jeg ikke har svart på telefonen er det at jeg svarer ikke på telefoner fra ukjent nummer. Og hvorfor ringer ikke du fra hjemmetelefon? Og hvorfor svarte ikke du på telefonen når jeg ringte?
Det har vært mange hendvendelser også fra meg til deg som ikke er besvart, så da er du ikke alene om å vente på svar.
For å være ærlig så har jeg vært i tvil om hva jeg skulle skrive til deg. Det virker uansett på meg som at det blir bare rot når vi har kontakt. Du blir uvenna med Martina, Martina vil ikke ha noe med meg å gjøre, og mor deres styrer som hun alltid har gjort, og lager bare elendighet og uhygge for dere. Dette rotet klarer jeg meg best uten. Jeg blir så fryktelig, fryktelig sliten av slike problemer at jeg klarer det ikke mere. Men jeg håper at når dere får tid på dere skjønner min situasjon også. Håper selfølgelig at vi ikke mister hverandre, men at vi kan utvikle forholdet bedre etter hvert når dere har fått ro og orden i livene deres.
Håper det ellers står bra til med dere alle. At dere er friske og at dere er snille med hverandre.

22.07.06 09:44
Vel, ich bedaure, daß du so lange auf einen Antwort (mail) warten mußtest. Es gibt mehrer Gründe warum die Antwort ausgeblieben ist. Was die Antwort am Telefon angeht, ich antworte nicht auf mir unbekannte Telefonnummern. Und warum rufst du nicht vom Haustelefon an? Und warum antwortetest du nicht als ich anrief? Es gab also viele Kontaktversuche auch von meiner Seite, die von dir nicht beantwortet worden sind, so du bist nicht allein der auf Antwort wartet.
Um ehrlich zu sein war ich nicht sicher was ich dir schreiben sollte. Es wirkt auf mich so, daß ein Kontakt zwischen uns nur ein Durcheinander ist. Du erzürnst dich mit Martina, Martina will nichts mit mir zu tun haben, und ihre Mutter geht ihren Weg, wie sie es immer getan hat und verursacht nur Elend und Ungemütlichkeit für euch. Dieses Durcheiander muß ich nicht haben. Ich bin so furchtbar, furchtbar Müde diese Probleme, so daß ich es nicht mehr vertrage. Aber ich hoffe, daß ihr wenn ihr Zeit für euch findet meine Situation versteht. Ich hoffe natürlich, daß wir einander nicht verlieren, wir können aber unser Verhältnis nach und nach besser entwickeln, wenn ihr Ruhe und Ordnung in euer Leben bekommen habt.
Hoffe es geht euch ansonste gut. Das ihr gesund seid und lieb miteinander umgeht.