23.01.07 12:41
Mitt navn er Christa Meier, og jeg er 16 år gammel. Jeg går på videregående skole, på musikk, dans og drama, og jeg drømmer om å bli en profesjonell ballettdanser. Mitt store idol er Anastasia Volochkova. Jeg har drevet med dette hele livet mitt. På fritiden liker jeg å være med familien min, og også sitte hjemme å gjøre lekser.

Mitt navn er Gisela Meier, og jeg er 32 år gammel. Jeg er både mammaen i huset, og også konen i huset. Til daglig har jeg ingen spesiell jobb, men jobber som hjemværende. Jeg har mye å drive med hjemme, og må kjøre ungene mine til ulike aktiviterer hver dag, men må samtidig gjøre det rent i huset og mye annet. Den kvalitetstiden jeg har for meg selv, liker jeg å drive med yoga, og slappe av. Noe som er veldig avslappende.

23.01.07 14:59
videregående skole = Gymnasium

på musikk, dans og drama >> I Tyskland velger man fire hovedfag, to såkalte " Leistungsfächer " og " to Prüfungsfächer " . Det er disse fagene man går opp til eksamen artium i. >> Christa har altså valgt musikk, dans og drama som " Leistungsfach "

å drive med noe = sich mit etwas beschäftigen, etwas betreiben

å være med noen = zeit gemeinsam mit jemanden verbringen

å jobbe som hjemmeværende = Hausfra sein

kvalitetstiden = tror ikke man snakker om slikt i tysk, prøv å omskrive det

Lykke til !

Lemmi