04.02.07 18:02
Hei til Claus i Kristiansand!

Du skriver at du var tilsatt ved Norwegenredaktion, DLF i Köln. Da vil jeg benytte anledningen til å takke for mange flotte program på mellombølgen 1269 Khz i perioden 1965 til 1990. Spesielt stas var det å få hilsen med plateønske i ønskekonserten. Jeg husker godt navnene Kjell Gjøstein Resi, Britt Reinholdt og Knut Skavlem. Synd det ble slutt kort tid etter at Deutsche Welle overtok.
Hilsen
beli

04.02.07 18:33
Jo takk,
det har du rett i. Det var ei flott tid i Köln. Det var et top team å være sammen med. Jeg kom rett fra medienskole i Kristiansand til Köln. Har vært sammen med en annen studikamerad først i praktikum. Først ville han ikke, men etterpå var det den fineste praktikum fra alle. Mye bedre enn i NRK. Vi fikk jobbe med en gang dernede på sending. Det var noe helt annet enn her hjemme. Her måtte vi være forsiktig med bånd fordi det var så dyrt, dernede var det bare klipp og nytt bånd. Vi brukte jo enda NAGRA og så ut i feltet. I dag er alt digitalt. Mye enklere enn dengang. Gøy er det fremdeles. Jeg kan si deg at kontakten til den danske redaksjon var veldig nær. Også til de svenske venner. Vi skulle ja være et motvekt til Deutschlandsender fra DDR. Da DDR ble overtatt av Forbundsrepublikken var det ikke lenger nødvendig med norsk radio fra Mellomeuropa ... syntes man. Jeg vet ikke om det er riktig, men vi har jo i dag sattelitradio det er enklere enn MB og KB og lyden er veldig mye bedre. Det er ikke på norsk, og det er kanskje synd??
Takk for hyggelig kommentar med beste hilsen fra Kristiansand til deg fra Claus
PS. Har forresten en god lydsamling med plater LP og CD og er glad i god musikk, ikke bare klassik ...