07.06.07 23:09
Hei. Er nordmann i 50 årene. Er interessert i tysk språk. Titter ofte innom Heinzelnisse. Har noen av dere noen gode tips til hvordan komme videre i mitt "selvstudium" av tysk språk? (Har vidergående + ing.utannelse.)

08.06.07 00:07
Bli med i et tysk internett forum.
Jeg har vært i en tysk Mercedes klubb i 2 år nå og har lært masse....
Gabus

08.06.07 07:27
Jeg vet ikke hvor du bor, men prøv å finne en eller flere tysker som kanskje bor i nærheten; så kan hande lære litt norsk til gjengeld. I min første tid her i Norge ville jeg har gledet meg over så en mulighet........
Mvh RS

08.06.07 10:20
Hei,
Jeg er en flamlender og jeg har lært tysk (og norsk) på reise og med Heinzelnisse.
Hilsen fra Lode i Brussel.

08.06.07 10:31
Am besten findest du jemand Deutschen, der selber Norwegisch lernen will, dann könnte Ihr abwechselnd Deutsch oder Norwegisch miteinander reden. Selbststudium nur mit Büchern oder Internet hilft leider nicht genug beim Sprechen. (Ich habe dasselbe Problem, aber hier in Bergen gibt es z.b. ganz viele deutsche Studenten, die vielleicht gerne so ihr norwegisch verbessern wollen.)

08.06.07 14:26
Hei,
jeg tror også at det beste hadde vært om du finner noen tyskere som lærer norsk fordi de er inflyttere som vil styrke Norges arbeidsmarked. Jeg holder på å hjelper med noen praktiske spørsmål en elektriker som har fått jobb hos Norges største lystbåtprodusent. Han, kona og dattera kommer neste uke med flyttebil.
Det finnes flere som er i samme situasjon. Gi oss et lite vink så tror jeg at du kan få gode kontakter gjennom Heinzelnisse, der du vil finne noe som passer deg.
God fredag fra Claus i Kristiansand