11.09.07 09:49
Hei, koennt ihr mir bei der Uebersetzung helfen?:

Ich komme mir etwas ueberfluessig vor, ich moechte gern mehr miteinbezogen werden, zum Beispiel dich begleiten, ich weiss, ich brauche noch Uenterstuetzung, so richtig allein gehts noch nicht, aber wie soll ich mich an ein System gewoehnen, welches mir unbekannt ist? Ich kenne nicht einmal die festen Plaene des Hauses,( feststehende termine der woche) ich finde sehr gewoehnungsbeduerftig, dass ich alles allein herausfinden muss, ausserdem habe ich beim Nichtstun, also blosser Anwesenheit, permanent ein schlechtes Gewissen

På forhånd takk

Andrea fra Midt-Norge

11.09.07 19:23
Mein Vorschlag:
Jeg føler meg litt til overs, jeg vil gjerne være litt mere involvert, f. eks. følge med deg, jeg vet at jeg trenger enda hjelp, jeg klarer meg ikke helt alene enda, men hvordan skal jeg kunne venne meg til systemet, som jeg ikke er vant til? Jeg kjenner ikke en gang til husets planer. Jeg synes det er veldig rart (also "komisch", k.a. was gewohnheitsbedürftig heisst, gewohnheit = vane), at jeg må finne ut alt av meg selv. Dessuten får jeg alltid en dårlig samvittighet ved å gjøre ingenting, altså når jeg bare er til stedet.

12.09.07 11:13
Takk skal du ha!

Hilsen fra Midt-Norge