01.11.07 17:21
Hei, kunne dere hjelper meg? Jeg trenger oversetningen fra tysk til norsk. - Du bekommst ein schönes Geschenk. Vorher darfst du noch eine Aufgabe lösen. Löst du die Aufgabe bekommst du ein schönes grosses Geschenk. Löst du die Aufgabe nicht, bekommst du trotzdem ein schönes Geschenk. Die Lösung sollte spätestens am 9. November fertig sein. Du kannst die Lösungen jeden Tag auf dem Klo der smaabarngruppe am Spiegel presentieren. Jeden Tag, an dem du eine Lösung hast, bekommst du Antwort.
Hier ist deine Aufgabe:
Da ist ein Bus mit 7 Kindern.
Jedes Kind hat 7 Rucksäcke.
In jedem Rucksack sind 7 grosse Katzen.
Jede grosse Katze hat 7 kleine Katzen.
Jede Katze hat 4 Beine.
Frage: Wieviele Beine befinden sich im Bus?
Viel Glück!
Jeg har selvfölgelig en ide hva jeg kan skrive paa norsk men jeg er ikke sikkert. Saa jeg haaper dere kunne hjelper meg :-) ?
Takk for naa, hilsen fra Martina i Norge

01.11.07 17:56
Hvorfor skriver du ikke oversettelsen din her? skik at vi kan rette den?

01.11.07 17:56
slik at....

01.11.07 19:30
9618 beine ohne bussfahrer

01.11.07 19:38
Jeg har desverre ikke godt tid. Men har er mine ide -Du faa en store fint gave men du maa för löser en oppgave. Löser du den oppgave faar du en store fint gave. Löser du den ikke faar du en fint gave. Du kan spörre kollegaer eller venner hvis du trenger hjelp. Lösningen maa vaere ferdig til 9. november. Du kan Lösningen dine presentere paa do i smaabarnsgruppe hver dag. Du faar svar hver dag du har en lösning.
Har er dine oppgave
Da er en bus med 7 barna.
Hver barn har 7 rukksekkene.
I hver rukksekken er 7 store katter.
Hver store kat har 7 smaakatter.
Hver katt har 4 beina.
Spörsmaal
Hvor mange beina er i bussen?
Lykke til!

Haaper at jeg har ikke saa mye feil,-)