01.04.08 22:39
Jeg lurer på om en hyggelig herremann ved navn Claus fra Kristiansand er mulig å få tak i? Han var så grei å oversette en liten tekst for meg forrige gang, som jeg fikk kjempe bra karakter på:) Hvis du ser dette.. Ta gjerne kontakt! Ps: Teksten jeg ville hatt oversatt er den lenger nede på forumet som handler om Da Vinci Koden.. :)

02.04.08 06:57
aha ... tenkte meg det at det var hjemmelekse. Selv om Claus, som er hyggelig, oversatte for deg en gang, burde du nok prøve selv først. Er ikke noe annet bare juks?

02.04.08 08:41
Det er jo også noe som heter eksamen. Da kan man ikke ha med seg claus som hjelpemiddel!

02.04.08 09:11
Men det ville være fint! En lille Claus for underveis... ;-)

02.04.08 12:01
Hei ???
jeg fikk nettop beskjed fra Hellen i Tyskland via telefonen at det er noen som savner meg. Det er jo hyggelig. Jeg har en del veldig private ting f.t. jeg er involvert i. I kveld kommer noen hjem til meg som skal se på en rettssaksoversettelse. Jeg beklager at jeg ikke har tid og for alt hodet til å jobbe stort i Heinzelnisse, det kommer igjen. Om noen savner Hellen så ba hun meg å meddele at også hun har masse å gjøre f.t. Hun har heller absolutt ikke glemt dere, samme som jeg. Det kan tar noe tid til vi kommer igjen. Når tiden tillater det vil vi se innom hos dere. Jeg er sikkert på om Lemmi, Wowi eller Anne har tid så vil de hjelpe deg.
God onsdag fra Claus i Kristiansand

02.04.08 14:50
Heisann!
Vi hjelper gjerne! Men det er en god del arbeid å oversette slike lange tekster. Og egentlig koster det MINST 25 euro pr. time (Jobber av og til for et oversetterbyrå som tar 75 euro pr.time...!) Alt etter hvem som oversetter det for deg, (i et forum kan hvem som helst svare..) er det ikke sikkert at alt er helt riktig. Del "leksene" dine opp i små deler, prøv så godt du kan sjøl først, så kan vi rette eller hjelpe med de vanskeligste tingene etterpå. OK?
Mvh Anne