22.04.08 09:36
Kan noen være så snill å hjelpe meg litt hær?

¨Jeg er bare blå i tysk og trenger et exempel for å bli litt bedre.

Jeg feirer fødselsdagen min i dag. Gjestene mine kommer klokken 7.
Men min venninne, Gisela, kommer allerede klokken 6. Hun vil hjelpe meg.
Hennes store bror kjører henne. Bilen hans er svært gammel.
Jeg liker broren hennes, Han er alltid så hyggelig.
Men kom nå!
Vi må forberede selskapet vårt. Rett før 7 hører jeg vennen min, Kurt, og de andre gjestene ved døren.
De ringer på og synger min yndlingssang.
Jeg takker for gavene deres og spør: ”Har dere kassettene deres med?
Vi trenger mye musikk i kveld.

22.04.08 09:42
Dette ser ut som lekser. Prøv selv først.

22.04.08 09:55
Vi hjelper gjerne, men ikke med juks! Så prøv selv og vi vil rette etterpå, OK?
Daniela

22.04.08 10:00
JA VEL :-(

22.04.08 16:26
Ich feiere heute meinen Geburtstag. Meine Gäste kommen um 7 Uhr. Aber meine Freundin, Gisela, kommt schon um 6 Uhr. Sie wird mir helfen. Ihr Grossbruder fährt sie. Sein Auto ist sehr alt. Ich mag ihren Bruder. Er ist immer so nett. Aber komm schon! Wir müssen unsere Party vorbereiten. Schon vor 7 höre ich meinen Freund Kurt und die anderen Gäste vor der Tür. Sie klingeln und singen mein Lieblingslied. Ich danke ihnen für die Geschenke, und frage: "Habt iht eure Tonbänder mitgebracht? Wir brauchen heute Abend viel Musik!"

22.04.08 22:20
Så, som jeg lovte det:

Ich feiere heute meinen Geburtstag. Meine Gäste kommen um 7 Uhr. Aber meine Freundin, Gisela, kommt schon um 6 Uhr. Sie wird mir helfen. Ihr großer Bruder (to ord på tysk) fährt sie. Sein Auto ist sehr alt. Ich mag ihren Bruder. Er ist immer so nett. Aber jetzt komm! Wir müssen unsere Party vorbereiten. Kurz ("schon vor" -> allerede før) vor 7 höre ich meinen Freund Kurt und die anderen Gäste vor der Tür. Sie klingeln und singen mein Lieblingslied. Ich danke ihnen für die Geschenke, und frage: "Habt ihr eure Kassetten ("Tonbänder" er ikke feil men gammeldags) mitgebracht? Wir brauchen heute Abend viel Musik!

Vær så god!
Daniela

23.04.08 13:40
Tusen Takk