21.05.08 17:03
Vær så snill å hjelp meg å oversett dette? jeg har vært på sykehuset i hele dag, og må ha det oversatt til i morgen + at jeg har et geografi foredrag jeg må forberede meg til.. vær så snill. på forhånd takk!
- Anita

Eventyret om de tre bukkene bruse handler om tre bukker som skal til sæter for å gjøre seg fet. Da de kommer til en bro over en foss går den minste først. Opp fra under broen kommer et troll og truer med å spise den lille bukken. Bukken sier at det etterpå kommer en annen bukk som er mye større og bedre å spise. Den lille bukken får derfor gå over broen uten å bli spist av tollet. Når den mellomste bukken kommer, skjer akkurat det sammen og også denne bukken får gå over broen. Når den største bukken kommer og trollet truer med å spise den, sier den største bukken at han bare skal komme. Og det gjør trollet, og bukken dytter trollet utenfor fossen og så levde de tre bukkene bruse lykkelig i alle sine dagen på den andre siden av broen.

21.05.08 17:56
Hej anita,
jeg håper, at du er frisk igjen ;)

"Die Geschichte von den drei Böcken handelt von drei Böcken, die sich auf den Weg zu einer Alm machen, um sich voll zu fressen. Als sie zu einer Brücke über einen Fluss kommen, geht der kleinste zuerst. Unter der Brücke kommt ein Troll hervor und droht den kleinen Bock zu fressen. Der Bock sagt, dass nach ihm ein anderer Bock käme, der viel größer und besser zu fressen wäre. Der kleine Bock darf daher über die Brücke gehen, ohne vom Troll gefressen zu werden. Als der mittlere Bock kommt, passiert genau das selbe nochmal und auch er darf über die Brücke gehen. Als der größte Bock kommt und der Troll droht ihn zu fressen, sagt der große Bock, dass er es nur versuchen solle. Und das tut der Troll aber der Bock schubst ihn in den Fluss. Und so lebten die drei Böcke glücklich bis an ihr Lebensende auf der anderen Seite der Brücke.

Og snipp snapp snute, her er det eventyret ute. ;)
Hilsen fra Leipzig til Norge
Christian

21.05.08 20:47
Geschichte? Er ikke Märchen bedre?

Mvh
Thea

p.s.: God bedring, Anita!