11.04.10 20:20
hi, kann jemand eimal drueber gucken nach fehlern?

kjære dere! åssen går det? jeg håper alt er i orden!
Nå er jeg tilbake i Tyskland og savner dere allerede skikellig!Det har vært fantastisk hos dere!Det er alltid moro å være i Norge!I dag var første dagen på universitetet etter ferien igjen! Det var koselig å se alle mine venner igjen!
Familien min er fortsatt på ferie.Det er bra, da har jeg hele huset bare til meg selv. Det er så deilig....
Jeg håper, at våren kom endelig til norgeog dere får litt sol.
her er det kjempe fin vær od det er veldig varm.
på helgen skal vi til holland hvis det er fortsatt fin vær.Da gleder jeg meg til. Vi skal tar en båttur på dagen og om natta skal vi sove i teltet. der blir sikkert veldig morsomt!
jeg savner dere!suss og klem

danke fuer eure hilfe!

11.04.10 21:53
Hei,
ein paar Korrekturen:
skikkelig
håper at våren endelig kommer til Norge
kjempefin vær
hvir det forsatt er fint vær
Det gleder jeg meg til
skal ta

11.04.10 21:54
Vertrau auf dein wirklich passables Norwegisch. Alles 100% verständlich trotz einiger Schreibfehler und ein paar Grammatikfehler. Muss es perfekt sein? Es kommt ja von dir. Eine schematische Verbesserung: Nach Satzendzeichen (.!?) ein Leerzeichen lassen und mit einem großen Buchstaben beginnen.

11.04.10 21:56
Wenn schon, dann (kjempe)fint vær

11.04.10 23:18
Ich danke euch!!!

12.04.10 00:01
Noe ytterligere korrektur (hvis du vil være helt korrekt):

kjære dere! åssen går det? jeg håper alt er i orden!
Nå er jeg tilbake i Tyskland og savner dere allerede skikellig!Det har vært fantastisk hos dere!Det er alltid moro å være i Norge!I dag var første dagen på universitetet etter ferien igjen! Det var koselig å se alle vennene mine igjen!
Familien min er fortsatt på ferie.Det er bra, da har jeg hele huset for meg selv. Det er så deilig....
Jeg håper, at våren endelig har kommet til norge og at dere får litt sol.
her er det kjempefint vær og det er veldig varmt.
Til helgen skal vi til Holland hvis det fortsatt er fint vær.Det gleder jeg meg til. Vi skal ta en båttur på dagen og om natta skal vi sove i teltet. der blir sikkert veldig morsomt!
jeg savner dere!suss og klem

Når det gjelder "åssen", så synes noen det er helt greit å bruke dette ordet, mens enkelte andre av oss fortsatt synes det virker litt sleivete...

12.04.10 06:48
Etter 00:01 mangler det fremdeles en del for at det skal bli "korrekt".

Kjære dere! Åssen går det? Jeg håper alt er i orden!
Nå er jeg tilbake i Tyskland og savner dere allerede skikkelig! Det har vært fantastisk hos dere! Det er alltid moro å være i Norge! I dag var første dagen på universitetet etter ferien igjen! Det var koselig å se alle vennene mine igjen!
Familien min er fortsatt på ferie. Det er bra, da har jeg hele huset for meg selv. Det er så deilig....
Jeg håper at våren endelig har kommet til Norge og at dere får litt sol.
Her er det kjempefint vær og det er veldig varmt.
Til helgen skal vi til Holland hvis det fortsatt er fint vær. Det gleder jeg meg til. Vi skal ta en båttur på dagen og om natta skal vi sove i teltet. Det blir sikkert veldig morsomt!
Jeg savner dere! Suss og klem!