20.10.10 17:27
Hallo Eltern mit Kindergarten-Kindern,

hat jemand Ahnung, was man im Monat für ein Kindergartenplatz bei einem Einkommen von 13.000 NOK bezahlen muss? (Komune Oslo)

Grüsse
Spirit

20.10.10 17:56, Geissler de
Gehørt zwar nicht hierher, aber damit 1 Ruh ist:
http://tinyurl.com/barnehagesatser

20.10.10 17:59, Mestermann no
Liebe(r) Spirit - dies ist ein Forum ausschliesslich für Sprachfragen. Fragen wie Deine kannst Du z.B. bei www.trolljenta-
norwegenforum.info stellen.

20.10.10 18:12
OK. Dankeschön.

20.10.10 23:01
@mestermann: hvem faen bryr seg ... ? (om jeg tolket innlegen din rett)

det er vel først og fremst meningen med forum å hjelpe folk og ikke selve lærdommen, ikke sant ... ?!

hilsen

lars

20.10.10 23:32
Als alleroberstes auf dieser Forumsseite steht:
"Dieses Forum behandelt Fragen um die Norwegische oder Deutsche Sprache oder um die Heinzelnisse." Mestermann hat mit seiner Aussage vollkommen recht.

21.10.10 00:11, Geissler de
Lars: Det er mange som bryr seg. Når dette forumet først begynner å bli et forum for alt, så
er det ikke et språkforum lenger. Og hvorfor skulle de som holder det gående her komme hit?
Jeg erikke særlig interessert i barnehagesatser i Oslo eller jobbmuligheter i Gokk. Slike
emner kan diskuteres andre steder enn akkurat her.

21.10.10 00:41, Mestermann no
Lars, her inne forsøker vi å holde en høflig og respektfull tone, noe som er viktig når man skal (forsøksvis) rette på
hverandres språk. Den tonen kan jeg ikke se at du holder.

Bortsett fra det, så skjer det rett som det er at det her i forumet kommer spørsmål om ting som ikke er
språkrelaterte. Da henviser vi dem vennlig til andre fora.

Ikke fordi spørsmålene ikke er viktige nok for dem som har stilt dem, men fordi det veldig fort sklir ut hvis vi
begynner å snakke om andre ting enn språk. Dette er ikke et forum for generelle spørsmål omkring Norge/Tyskland,
men spesifikt for spørsmål om tysk og norsk språk. Jeg velger derfor å tro at du ikke har besøkt forumet særlig ofte,
eller ikke har lest forumreglene.

22.10.10 10:53
Hallo Lars und Mestermann,
ich finde auch, dass dieses Forum ein reines Sprachforum bleiben soll. Trolljenta gibt es eben für andere Themen.
LG