Hei!
Ich habe eine Frage zu einem norwegischen Sprichwort welches ich sehr schön finde:
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på reiser til andre land, men å se med nye øyner.
Ich habe auch noch die folgende Version gefunden:
Den virkelige reisen går ikke på å lete etter nye land, men å se nye øyne.
Nun die Frage, sind beide Sätze grundsätzlich richtig, beziehungsweise welche Version klingt für euch besser?
Vielen Dank schonmal!
Ich habe eine Frage zu einem norwegischen Sprichwort welches ich sehr schön finde:
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på reiser til andre land, men å se med nye øyner.
Ich habe auch noch die folgende Version gefunden:
Den virkelige reisen går ikke på å lete etter nye land, men å se nye øyne.
Nun die Frage, sind beide Sätze grundsätzlich richtig, beziehungsweise welche Version klingt für euch besser?
Vielen Dank schonmal!
04.11.15 15:00
Der erste Satz ist besser, doch würde ich folgendes bevorzugen :
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på å reise til andre land , men
å se med nye øyner.
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på å reise til andre land , men
å se med nye øyner.
04.11.15 15:00, Mestermann

Es ist kein festes, norwegisches Sprichwort - es ist wohl übersetzt aus dem Englischen - und es gibt mehrere
Versionen. Allerdings sind beide Versionen, die Du hier wiedergibst, sprachlich fehlerhaft; hier korrigiert:
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på å reise til andre land, men å se med nye øyne.
Den virkelige reisen går ikke ut på å lete etter nye land, men å se med nye øyne.
Andere Versionen wären auch möglich:
Den virkelige oppdagelsesreisen handler ikke om å lete etter nye land, men om å se med nye øyne
usf.
Versionen. Allerdings sind beide Versionen, die Du hier wiedergibst, sprachlich fehlerhaft; hier korrigiert:
Den virkelige oppdagelsesreisen går ikke ut på å reise til andre land, men å se med nye øyne.
Den virkelige reisen går ikke ut på å lete etter nye land, men å se med nye øyne.
Andere Versionen wären auch möglich:
Den virkelige oppdagelsesreisen handler ikke om å lete etter nye land, men om å se med nye øyne
usf.
04.11.15 17:05
Vielen lieben Dank!