17.09.06 09:02
God morgen Julia og Heiko,
fin overraskelse i dag å finne forumet i nytt "desin". Hadde jeg vær Iraeli hadde det kanskje vært bedere å lese fra høyre til venstre, men jeg er Vesteuropæer og leser fra venstre mot høyre, derfor er det greiere med at jeg har en glatt tekstkant på venstre siden.
Jeg er enige i at man kan lage ente spørmål i farge og svar i hvit eller den andre veien. Det burde være et system i saken.
God søndag og takk til dere for det fine Heinzelnisseforum fra Claus i Kristiansand

17.09.06 10:29
schliesse mich an! übrigens: computer um 180 grad drehen und aus rechts- wird wieder linksbündig! hilsen til alle heinzelnisser! michele fra sveits!

17.09.06 11:16
Computer um 180 Grad drehen habe ich versucht. Hier das Ergebnis:
- Computer drehen = Kabelsalat, aber ansonsten keine Veränderung.
- Bildschirm drehen um die vertikale Achse: sehe gar nichts mehr (ev die Rückseite)
- Bildschirm drehen um die horizontale Achse: in der Tat linksbündig, aber Schrift auf dem Kopf
- Spiegel unter den horizontal gedrehten Bildschirm gehalten: fast perfekt, muss mich nur noch an die Spiegelschrift und die Leserichtung gewöhnen

:-) Wowi

17.09.06 11:39
veldig bra! alternative: g l e i c hzeitig körper und computer g e g e nsinnig um die jeweilige vertikale achse drehen und fixsterne fix halten! hat det og god söndag! michele

17.09.06 13:05
Hei Wowi,
ideen med å vri det hele er bra! Da må også skriften være speilvend. Slik var det før når man hadde blyletter i "vinkelhake" i trykkeriet. Da har jeg ingen problemer med å lese. Om der er enda mange som har lært å sette med bly? Fortsatt god søndag fra Claus i Kr.sand

17.09.06 13:33, Heiko de
Ich hatte jetzt ein paar Probleme, spiegelverkehrte Schrift zu finden ;-)
Forum sollte jetzt aber wieder linksbündig sein. Das Problem ist übrigens im 'Firefox' Browser gar nicht aufgetreten, und ich teste so selten mit IE...

Heiko

17.09.06 13:57
Hei Heiko,
kan du være så snill å flytte svarkassene til venstre kant, slik at hele teksten i svarkassene kommer med på skjermen? Da hadde det vært helt perfekt igjen. Man må jo teste noe nytt, det er helt OK. Har du slik respons med det samme må du være glad. Da jeg jobbet på radio kom reaksjonen på sendingene mest først en to uker etterpå ...
Hilsen Claus i Kr.sand

17.09.06 13:59
Takk, alt OK. Hilsen Claus