27.10.06 13:38
Hva er "Topfbandbohren" på norsk?

27.10.06 14:01
"Topfbandbohren" er å bore med en spesiell bor, en "Topfbandbohrer".
Men jeg har ikke peiling hva Topfband er, sorry.

27.10.06 14:44
Wow.... aber keine Ahnung was das auf Norwegisch heissen könnte...
http://www.maschinensucher.de/perl/maschinensucher/kunden/datenblatt.cgi?id=A18...

28.10.06 18:28
Kan du forklare hva som skal bores med det? Sønnen min er møbelsnekker. Maskinbildene sier ikke mye, sier han.
Hilsen Claus i Kr.sand

29.10.06 21:28
Kanskje hjelper dette:

Arbeitsplatten über Eck mit Frässchnitt

Die Fräsungen für die Plattenverbinder senkrecht mit einer Bohrmaschine mit HM-Topfbandbohrer ausfräsen. Ein Stativ macht die Arbeit leichter und genauer.

http://www.obi.de/de/ideenwelt/bauen/Arbeitsplatten/Arbeitsplatte_anleitung2.ht...

30.10.06 09:15
Hei bitte etwas Geduld,
hatte gehofft am Wochenende etwas von dir zu hören. Mein Sohn kommt nur am Wochenende nach Kr.sand. Er pendelt zwischen Aust- und Vest Agder. Habe deine Frage weiter geschickt, er sieht es sich heute Abend an. Dann hoffe ich eine Antwort zu bekommen und schicke sie weiter, sobald ich diese habe. Riktig god dag fra Claus i Kr.sand

30.10.06 09:21
Claus i Kr.sand!
Det er en service som gis ved kjøp av kjøkkenbenkplater.

30.10.06 10:05
Hei,
har skjønt det når jeg så bilde fra Obi. Har selv handlet der. Benkeplaten jeg satt på plass for noen år siden i huset hadde ikke slik forbindelse, det har hold (heldigvis). Melder meg når jeg har svar.
Fortsat god dag fra Claus i Kr.sand

30.10.06 11:28
Tror det er en tappemaskin for sammenføyninger av plater. Men et godt norsk ord for Topfbandbohren ???

30.10.06 14:26
Unnskyld Claus, det var nok jeg det som la ut bildene fra obi, men det var ikke jeg som stilte spørsmålet opprinnelig. hilsen LHMR.

30.10.06 17:52
Hei ukjent,
har snakket med sønnen min. Han har vært bort i slik, men vet ikke navnet på maskinen. Han hører i morgen med kollegaene lenger øst over. Håper at han finner ut av det. God kveld så lenge jeg jobber fortsat med saken

31.10.06 08:43
Det er mulig at det betyr å bore/skjære hull i en benkeplate til feks komfyr eller kum ved hjelp av et fresebor. Men et godt norsk ord for dette?

01.11.06 09:18
Beklager vi fand ikke noe til deg ang. begrepet du leter etter. Alle vet hva det er snakk om og jeg har fått en kopi fra en katalog fra Würth der denne forbindelse blir vist me dnorsk betegnelse. Har det som PDF om du vil kan du nå meg under hostmaster@treverktoy.no da seder jeg det jeg har mottat videre.
Har en god dag hilsen fra Claus i Kr.sand