13.01.07 23:21
Hallo,
ich möchte mich in Norwegen für ein Praktikum bewerben. Ist dieser Text so in Ordnung oder sind noh Fehler drin? (vor allem Präpositionen sind mein Problem) Hat jemand vielleicht noch einen guten Tipp, worauf bei Bewerbungen in Norwegen besonders Wert gelegt wird?
Schon mal vielen Danke! Gruß, Diana

Søknad til praksis eller projektmedarbeid ved Norsk Polarinstitutt
Jeg studerer biologi ved det Universitetet i Bochum (Tyskland). For tiden skriver jeg diplomarbeidet mitt om økologi/entomologi (emnet er ?Odonata i de nedlagte industriarealene i Ruhr-området?). I april slutter jeg studiumet mitt med diplomgraden. Etterpå vil jeg gjerne arbeide i økologiens område.
Jeg var for alltid fascinert av polarregionen og vil gjerne lære mer om økologien og biologien på denne spennende regionen. Derfor vil jeg søke til praksis eller medarbeit på et biologisk projekt ved Norsk Polarinstitutt i sommer 2007.
Jeg har gode generelle kunnskaper i biologien og spesielle kunnskaper i zoologientomologi, økologi og geobotanikkvegetasjonsgeografi. Som mellomfag hadde jeg naturgeografi.
Ved siden av biologistudiumet lærte jeg norsk i fem semestre, så at jeg har gode grunnkunskaper i det norske språket (også gode kunskaper på engelsk).

Det ville være fint, hvis jeg får svar!
Vennlig hilsen,

14.01.07 00:23
Hei Hei Diana! Das sind meine sehr rudimentären und bescheidenen Korrekturen, die wahrscheinlich auch falsch sind! Mal sehen was die Profis sagen! Lykke til! Ralph til en praksis eller en pro...ved det No...
ved Uni...i øk...temaet er... i April skal jeg slutte...Jeg har vært alltid...polarregionene (begge to?)...om Økologi og Biologi i denne...en praksis eller et medbreid...ved det...i Biologi...studerte jeg...Jeg ser frem til Deres svar...Med vennlig hilsen

14.01.07 07:30
Søknad til praksis... Søknad om praksis....
i Bochum(Tyskland)... i Bochum
(emnet er?..i Ruhrområdet)..Emnet er ..i Ruhrområdet.
studiumet mitt.... studiet mitt
i økologiens område... innenfor området økologi
med diplomgraden .....med diplomgrad
Jeg var for alltid fascinert.. Jeg har alltid vært facinert
på denne spennende regionen.. i denne spennende regionen
søke til praksis .. søke om praksis
eller medarbeit... eller medarbeid
i sommer 2007... sommeren 2007
i biologien.. i biologi
lærte jeg norsk i fem ...har jeg lært norsk i fem
i det norske språket.. i norsk språk
.(også gode kunskaper på engelsk).. og også gode kunnskaper i engelsk.

14.01.07 13:30
så at jeg har gode grunnkunskaper...så jeg har gode grunnkunnskaper...

14.01.07 13:45
I april slutter jeg... I april avslutter jeg..

14.01.07 17:52
fascinert, nicht facinert

14.01.07 21:48
Vielen Dank für eure vielen Anregungen! Hat mir sehr weitergeholfen!
Hilsen, Diana