01.04.08 20:23
Hei:) Hadde vært kjempe kjempe fint om det hadde vært noen her inne som kunne oversatt en liten tekst for meg? :) Er ikke veldig god i tysk og skal levere denne innen få dager!

Kunsthistoriker og ikonograf Robert Langdon er i Paris for å holde et foredrag på det amerikanske universitetet. Samtidig har han fått en invitasjon til samtale av sin franske fagkollega Jacques Saunière. Før han rekker å treffe Saunière får han melding om at han er drept. Fordi Saunière i sin dødskamp får skrevet en melding som referer til Langdon, får denne mordmistanken rettet mot seg. Sammen med politikryptolog Sophie Neveu, som også er barnebarn/fosterbarn av Saunière, starter Langdon en kombinert jakt etter Den hellige Gral og flukt fra politiet i Paris. Flukten ender i England, hvor Sophie Neveu etterhvert får vite hva som skjedde med hennes foreldre og bror som angivelig var omkommet i en trafikkulykke. Det ender med at Rober Langdon virkelig finner ut hvor Den Hellige Gral er.

02.04.08 08:48
Der Kunsthistoriker und Ikonograph Robert Langdon ist in Paris um einen Vortrag an der amerikanischen Universität zu halten. Gleichzeitig hat er eine Einladung zu einem Gespräch mit seinem französischen (Fach)Kollegen Jacques Saunière bekommen. Bevor er Saunière treffen kann erreicht ihn die Nachricht, dass er ermordet wurde. Weil Saunière in sienem Todeskampf eine Nachricht, die auf Langdon hinweist, geschrieben hat, richtet sich der Mordverdacht gegen ihn. Gemeinsam mit der Pilizeikryptologin Sophie neveu, die außerdem Saunières Enkeltochter ist, beginnt Langdon eine kombinierte Jagd nach dem Heiligen Gral und Flucht vor der Polizei in Paris. Die Flucht endet in England, wo Sophie Neveu schließlich erfährt, was mit ihren Eltern und ihrem Bruder geschehen ist, die angeblich bei einem Verkehrsunfall ums Leben kamen. Am Schluß findet Robert Langdon tatsächlich heraus, wo sich der Heilige Gral befindet.

Rainer

02.04.08 09:29
Selv om Rainer var (dum)snill og oversatte, håper jeg virkelig at læreren din gjennomskuer deg. Juksing er i grunn bare barnslig og dumt!

02.04.08 17:21
Tusen takk Rainer :) Juks og juks.. Er jo ikke en prøve, bare hjemmelekse! Grunnen til at jeg sendte den inn er fordi tiden rett og slett ikke har strukket til så jeg har fått gjort denne leksen.. Men neste gang får jeg gjøre det selv!