18.03.05 08:30
Hei!

Jeg kommer med en anmodning.
Men først skal jeg presentere meg for dere. Jeg er tysk og en 71 år gammel kar. Jeg er gift med Brigitte og har to sønner og tre barnebarn. Siden 1994 er jeg pensjonert og lærte i vintersemesterene siden 1995 til 1998 norsk språk på kveldskolen i Buxtehude. Men da vår lærerin flyttet tilbakke til Oslo har vi her ingen som underviser oss. Lære norsk uten å ha en kontrollør er veldig svært. Jeg er en nykommer i internet og i norsk språket også. For å lære mer om nordland, om normen og om norsk mål ønsker jeg å ha en brevvenn. Så kan jeg trenere i norsk mål og har en løs forbindelse til Norge og norske levemåte. Kanskje det gir en (eller ei) Norman (gjerne i omrade a Åseral) som vil trener det tyske språket sin?
Hvor kan vi kommer i kontakt hverandre?
Gerd

18.03.05 11:43
Hei Gerd, jeg svarer heller på tysk: schau doch mal bei http://www.norwegen-freunde.com/main.htm oder www.trolljenta.net vorbei. Im Forum der Norwegen Freunde findest du vielleicht mit der Suchfunktion was, denn die Frage nach Brieffreundschaften wurde schon öfters gestellt. Da gibt es glaube ich irgentwelche norwegische Zeitungen im Internet wo du fündig werden könntest.
Viel Spaß Hilsen Kathrin

19.03.05 03:36
Hei Kathrin
Tusen takk. Det skall jeg staks gjøre.
Hilsen
Gerd

19.03.05 03:40
Selvfølgelig heter det ikke staks. det skal straks hete.

23.03.05 13:13
Hei Gerd...
...meine Mutter kommt aus Norwegen, sie wohnt schon seit ihrem 21 Lebensjahr hier in Deutschland (Lübeck). Naja ich bin daher zweisprachig aufgewachsen. Und fahre jedes Jahr meistens im Sommer nach Norwegen und besuche dort mit meinen Eltern unsere
,,Norwegische Familie''. Würde mich freuen wenn wir in Kontakt kommen würden.
Gruß Ole (16)