17.07.09 08:41
'Hørte at du hadde en veldig hyggelig samtale med mannen min. Han fortalte meg noen om denne stillingen dere utlyser akkurat nå. Da ble jeg oppmerksom, fordi beskrivelsen din passer god til mine interesser og kompetanser. Du vil gjerne har en prosjektbeskrivelse, ikke sant. Jeg er kjent med flere forskjellige fagfelt og kan derfor sikkert tilby en interessant ansats. Kanskje du tar en titt på min CV og jeg skriver noen enkelte tyngdepunkter av forskningsinteressen min.

Stimmt das so???
Danke!!!

17.07.09 09:24, slyngel no
1. Setning: "Han fortale meg (noe) om stillingen dere utlyser ..."
2. Setning: Merk deg at du har brukt et modalt hjelpeverb (vil). Dermed må "ha" stå i infinitiv.

Ellers ser det bra ut.

17.07.09 14:30
"Hørte at du hadde en veldig hyggelig samtale med mannen min. Han fortalte meg noe om denne
stillingen dere utlyser (akkurat nå <-- braucht man nicht). Da ble jeg interessert
(oppmerksom <-- klingt als ob du früher überhaupt nicht zuhörte ), fordi beskrivelsen din
passer godt til mine interesser og kompetanse (<-- Mehrzahl wird selten benutz). Du vil
gjerne ha en prosjektbeskrivelse, ikke sant? Jeg er kjent med flere forskjellige fagfelt
og kan derfor sikkert tilby en interessant ansats. Kanskje du tar en titt på CV-en min og
jeg skriver noen hovedpunkt angående forskningsinteressen min."

21.07.09 21:59
...og jeg skriver noen hovedpunkter (flertall) angående forskningsinteressen min."

Et hovedpunkt, flere (noen) hovedpunkter, det hovedpunktet osv.

Forøvrig var alt perfekt,

Solvei