03.11.10 18:53, moehrenpatin
Hei an alle som snakker norsk som morsmål eller veldig flink!

Jeg trenger hjelp med en lengre tekst i morgen tidlig.. Jeg er litt fortvilet i øyeblikket og vet ikke om noen kanskje kan hjelpe meg?

Saken er at jeg skriver en hjemeksamen i medievitenskap på norsk akkurat nå og må innlevere det til i morgen klokka 13. Det er skikkelig vanskelig for meg å skrive så mye tekst (omtrent 8-10 sider) inni bare to dager og jeg er veldig usikker om språket mitt. Derfor ville jeg forsiktig spørre om noen kanskje har tid og lyst :) i morgen tidlig til å lese gjennom teksten min og rette de meste grammatikalske feil...? Det ville hjelpe meg tusenvis!! Det må ikke bli perfekt men bare at det ikke høres ganske feil ut...

Så hvis noen kanskje har 10 minutter tid i morgen (torsdag, 4.11.) mellom 8 og 12, da kunne jeg sende teksten min per epost for å få det tilbake inni tolv?

Hvis noen kan hjelpe meg, vær så snill og bare send meg en epost til: moehrenpatin@freenet.de

Håper så mye å høre fra noen!
Tusen takk på forhånd!!!

beste hilsen!!

03.11.10 21:03
Hasteoppdrag innen oversetting og korrekturlesning ? Jeg mener ikke å være uhøflig , men når jeg regner ut hva jeg vanligvis ville ha tatt som betaling her, havner jeg på en ( noenlunde ) pen sum.

Lemmi

03.11.10 21:44, Mestermann no
Enig med Lemmi.

03.11.10 21:51, moehrenpatin
Jeg tenkte jo bare at jeg kunne spørre. Kanskje det finnes jo noen som har ti minutter og liker det å hjelpe. Må jo ikke bli helt riktig, noen skal bare lese det en gang for å se hva som høres veldig feil ut. Det er jo ikke noe annet enn hva som skjer her i forum hver dag, bare litt lengre. Det er jo en nødstilfelle, jeg oppnår ingen av mine norske venner.

Jeg ville gjore det hvis noen lurer på om jeg kunne gjøre det samme med en tysk tekst.

03.11.10 23:09, Geissler de
Unnskyld, men ti minutter er en vits.
Skal man korrekturlese en fagtekst på 10 sider, må man regne med minst en time, og da snaker
jeg om en tekst med ganske få feil.

Det hjelper deg ikke nå, men du skulle begynt tidligere.

04.11.10 02:16, moehrenpatin
det var dessverre ikke mulig for man har ikke mer tid enn to dager for en slags hjemeksamen. Jeg kunne ikke begynt tidligere. Jeg skrev hele tida men jeg er langsom da jeg bare endå er i ferd med å lære norsk.
Men jeg skjønnte det nå, spørsmålet mitt var dumt, beklager. Jeg skal aldri spørre igjen.
Kanskje er det bedre sånn, sansynligvis klarer jeg det ikke å skrive fem sider til i natta, så er det greit nå. Takk for hjelpen.

04.11.10 02:20
Ikke fortvil! Norsken din er ikke dårlig!
Og det er alltid lov å spørre.

Lykke til! Du klarer det...

04.11.10 02:50, Mestermann no
Du kan jo trøste deg med at det ikke er noen norskprøve du skal opp i. Sensor vil forstå at du er utlending.