20.09.05 08:37
Hei Claus fra Kristiansand!!
Kan du sier meg noen norks bøker fra Norge i middelalder??? De er for tysk søstersønn min, hvilken er 14 år gammel?
Takk og mange hilsen!
Lotte fra Oer

20.09.05 10:35
Hei Lotte,

20.09.05 10:38
Hei Lotte,
jeg kan gjerne det. du mü skrive meg om de skal være på norsk eller tysk. Jeg kan nevne deg flere pp norsk enn på tysk, men det må jeg være slik at nevøen din kan lese dem. Har bare et spørsmål, Oer hvor ligger det?
Hilsen Claus i Kristiansand

20.09.05 11:38
Hei, Claus,
Oer er en bydel fra Oer-Erkenschwick. Byen ligger i Tyskland mellom Dortmund og Düsseldorf ved siden av "Ruhr" elven. Den er ørlite byen nær liten fjellet navned "Stimberg" 156 m NN).... Delstat er Nordrhein-Westfalen.
Bøken skal være på norsk, nevøen min lære norsk på kveldkurs :-))), så bøken skal være bildebøken med en enkelt tekst.
Je håper du kan alt forstår hva jeg skrive her?
Farvel så lenge!
Hilsen Lotte

20.09.05 13:14
Hei Lotte,
takk for hyggelig svar. Jeg skjønner godt det du skriver. Jeg skal se om jeg finner stedet på Tysklandskart. Har vært i Düsseldorf for mange år siden på DRUPA og har jobbet en stunds tid i Köln på DLF. Du kan se på www.ord.no der vil du finne noen bøker. Jeg har her for guding i bussen for turistbarn (på tysk, men det jeg sender deg er på norsk): "Albin Viking" fra Cappelen ISBN 82-02-14893-6 Aldersmessig bedre er sikkert "Magnus Viking" fra Egmont Bøker Fredhøi med ISBN 82-04-06494-2 Jeg har flere vanlige bøker f.eks. fra Vera Henriksen som er en av våre fremste forfatter i historie. Dessuten kan jeg anbefale heftene: Levende historie. Om jeg kan hjelpe mer må du bare skrive igjen så skal jeg forsøke å hjelpe videre. Vennlig hilsen fra et slumsevær Kristiansand

20.09.05 13:18
Hei Lotte,
en gang til her er adresen bedre folr å finne frem: http://www.ord.no/categories/465?batchSize:int=15&start:int=630
Claus

20.09.05 13:35
Hei Lotte,
enda en gang til. Har sett på karte er det Oer-Erkenschwick rett nord med Recklinhausen?
Claus

20.09.05 15:41
Hei, Claus!
Det er riktig! Jeg har hatt dårlig tid å se etter bøker på internett. Jeg har mye å gjøre i kontor. Nå jeg vil gå hjemme og jogge med honden min i Haardskogen til toppen fra fjellet!!! Har en fin dag enda!
I morgen og hjertelig hilsen - takk
Lotte fra Ør :-)