16.09.11 13:50
Hi ihr! Ich bræuchte mal wieder Korrekturhilfe von euch! hoffe ihr kønnt mir meine Fehler sagen. Vielen Dank an alle!

Første uken her har vært veldig koselig! Vi var heldig og hadde noen dager med masse sol. Dagen jeg flyttet til XXX dro vi til en stor elv, som flyter gjennom byen, til å grille. Det var sikkert siste gangen vi kunne gjøre det i år. Nå begynner det å bli høst. Dagen etter var jeg hos lille gutten jeg skal jobbe med, til å bli bedre kjent med ham. Han elsker å kjøre t- bane, derfor dro vi til byen til å spise is.Han er veldig snill og søt!
I kveld skal jeg til en fest som er nede i en t-bane-stasjon. Den blir stengt og så spiller det en band og alle får lov å feste på spjelkene. Jeg tar noen bilder som jeg kan sende neste gangen.

16.09.11 14:06, habo de
Hei, klingt für mich im Grossen und Ganzen richtig, zumindest verständlich...aber ich denke auch, dieses Forum ist eigentlich nicht dafür da, ganze Abschnitte privater Korrespondenz detailliert durchzuchecken...aber wenn sich jemand die Mühe machen will...

16.09.11 15:33, Cerebellum no
Dette er stort sett greit forståelig, og sikkert godt nok for formålet. Du kunne finne et annet ord i stedet for 'spjelkene', for det skjønte jeg ikke. Kanskje du mente 'skinnene'?

16.09.11 18:52
spjelke = Schiene (zum Schienen, nicht zum drauf Fahren)

16.09.11 19:48
Sehr schöner Fehler, den man nur mit Wörterbuch machen kann :)