03.12.05 11:48
Hallo, kann mir jemand sagen was "sich einen Nerv einklemmen" auf norwegisch heisst?
Dankeschön

03.12.05 13:59
Når det er "Bandscheibenvorfall" så snakkes det om prolaps.
Hilsen Claus fra Kr.sand

03.12.05 22:18
Hehe, nein! Kein Bandscheibenvorfall! Ein eingeklemmter Nerv zwischen Schulter und Halsbereich! Schmerzt unglaublich! Ich wollte eigentlich nur meiner Schwiegermutter mitteilen, weshalb es so dringend ist, dass sie ihren Sohn weckt, damit der mir moralische Unterstützung in meiner miserablen Situation gibt! Fernab übers Telefon nach Deutschland!
Grüße, Inés

03.12.05 22:58
Hei god kveld Inés,
du kan jo si til henne. at nerven ligger i klem mellom skulder og halsen slik at det gjør vond. Jeg er ingen lege. Kan det være at du har stress? Prøv å legg isbeder på stedet, det er en erfaring jeg har fra ryggen min. Er det for ille legger jeg noe som heter "hot and cold" som jeg har fra apoteket på ryggen i ca. ti minuter så ta jeg det borte i ti minutter og så på igjen i ti minutter, det hjelper noe mot smertene. Det ligger alltid på fryser for å ha det når det trengs. Det er samme system som man bruker i idrett på fotballbanen der iser man slag og andre ting. Jeg har fått tipset fra legen. Det er ingen medisin men det gjør god i nødstilfelle.
God bedring fra Claus i Kr.sand

04.12.05 12:22
Tusen takk! Ich habe auch bisher versucht das Ganze mir viel Wärme zu behandlen. Habe immer wieder die Wärmekompresse drauf gelegt und noch einen dicken Schal drum gewickelt. Allerdings ziehen die Schmerzen jetzt bis zum Hinterkopf und strahlen auch in den rechten Arm :( Muss wohl heute Nacht unglücklich gelegen haben.
Hab mir das ganze gestern früh beim morgendlichen Strecken geholt und ich wünsche es meinem ärgsten Feind nicht.....
Claus, er du tysk eller norsk??

04.12.05 18:52
Hei ukjent,
jeg er norsk, men født i Hamburg. Du vet sikkert at Tyskland hører til Hamburg ...