22.09.13 19:56
Vet jeg er i feil forum med dette spørsmålet, men jeg savner Norge sååååååånn!!!
Er det noen Nordmenn i nærheten av Ravensburg?

22.09.13 20:08, Mestermann no
Du er i feil forum.

22.09.13 21:21
Ach Mestermann, sei doch nicht so streng mit einem heimwehkranken Landsmann.

22.09.13 21:57, Mestermann no
Er ikke meningen å være streng; fastslår bare faktum. Jeg vet hvordan det er å være i Tyskland og savne Norge. Foreslår
å henge opp en lapp på oppslagstavlen på den lokale høyskolen - kanskje er det noen norske studenter der. Kanskje
finnes det også et lokalt internett-forum der man kan slenge ut en slags "kontaktannonse". :-)

22.09.13 22:40
(Det finnes også en facebook-side "Nordmenn i Tyskland" der man sikkert også kan finne nordmenn i nærheten av Ravensburg hvis man er litt heldig)

24.09.13 17:16
Siehst Du Mestermann, jetzt hat der Mann doch eine Antwort wo er suchen kann.
Ist es so schlimm solche Fragen zu stellen? Hier im Forum erreicht man doch die meisten Leute.

24.09.13 19:56, Mestermann no
Sikkert, men all erfaring viser at hvis vi begynner med ikke-språklige tema her i forumet, sklir det ut nokså snart.

24.09.13 21:26
Ich kann deine Bedenken sehr gut nachvollziehen, Mestermann. Andererseits bin ich (21:21) mir sicher, dass wir hier im Forum in der Lage sind, etwaigen unerwünschten Entwicklungen jederzeit einen deutlichen Riegel vorzuschieben. Deshalb freut es mich, dass du dem/der OP (wenn auch vielleicht mit ein bisschen Bauchgrimmen) weitergeholfen hast, obwohl seine/ihre Frage off-topic ist.

25.09.13 04:13, Mestermann no
Alltid hyggelig å hjelpe en landsmann i nød, men jeg mener at slike spørsmål ikke hører hjemme her. Når det lenge har
vært praktisert nulltoleranse for OT-spørsmål, så har det bidratt til å gjøre forumet fokusert og tydelig. Den praksisen
synes jeg definitivt bør fortsette. Vi pleier vennlig å henvise til andre fora der slike spørsmål blir besvart.