30.08.06 21:13
hallo alle zusammen, ihr habt doch bestimmt schon öfter mal ein Paket von Deutschland nach Norwegen gesendet. Wie lange waren denn eure Pakete so unterwegs, wenn sie nicht per Luftpost verschickt wurden ? Mein Paket ist jetzt fast 2 Wochen unterwegs, das kommt mir sehr komisch vor.
liebe Grüße an alle
Claudi

31.08.06 02:27
meine Vermutung: das Päckchen liegt beim Zoll o. die Adresse wurde falsch geschrieben. ;)

Liebe Grüße, Anna

31.08.06 07:21
Hei Claudi,
vi har hadde ofte slike problemer med forsendelsen. I Oslo tror de at de skal har oversikt over alt. Alt skal skje der inne, resten av landet skal være takknemlig for at østlendinger er så grei å stopper alt for å finne nesten ingenting igjen. Vi har ventet på varer opp til fire uker, fordi da var det borte eller posten påstår at de ikke hadde mottat fortollingspapirer son ble sendt direkt fra tollvensen i Kr.sand. Posten over grensen i Norge er bare slik, den er svært spesiellt. Det nytter ikke å klage fordi posten nekter fakta. Derfor bruker vi som firma speditør. Hilsen Claus i Kr.sand

31.08.06 14:25
Hei Claus. Uff ja, posten og tollen, et sorgens kapittel. Men jeg har faktisk oppnådd å få refundert momsen på en pakke som var klart og tydelig var deklarert som "gave", men som tollen glatt "overså".
Mye (?) av køproblemet kunne kanskje blitt løst hvis våre kjære politikere hadde økt den momsfrie importen til kr. 1000.-?
LHMR

31.08.06 14:28
Hallo Claudi,
Du hast noch nicht viele Antworten bekommen, also meine Belgische Erfahrung: hab auch schon etwas nach Norwegen geschickt und nachgefragt ob das Paket zugekommen war. Hat auch mindestens 2 Wochen gedauert. Gruss aus Brüssel Lode

31.08.06 18:57
Hei Claudi,
ferskeste melding om posten. En brev med noen CD ROM fra Kristiansand til Eisleben stemplet 7. aug. kom frem i går!!
Hilsen fra Claus i Kr.sand

01.09.06 10:36
Ventet nesten 2 måneder på snøbrettet mitt... det ble sendt fra Sveits og
skulle til Molde, men det ble hengende i Oslo. Så ble pakka sendt hjem igjen
til Sveits oO. Begrunneslen til posten om denne hendelsen var at jeg ikke
følgte etter denne meldingslappen fra posten. Derpå sto at pakka kan hentes.
Men: Pakka kom jo aldri frem til Molde og jeg har aldri fått denne lappen fra
posten oO jaja. bare en liten (men sann) historie om posten i Norge ;)

01.09.06 10:45
Fra Kristiansand til Eisleben? Men da kan det jo også være tyskerne som har rotet..?

01.09.06 12:11
Akkurat det kan være også den andre veien? Det er POSTEN! Hentet på tirsdag en oppkravspakke som var sendt fra Kr.sand til Larvik. Mottakeren har aldri mottat en melding om at pakken var kommet til Larvik (firma)... Samme historien som snøbrettet fra Sveits til Molde, bare innenlands, det er posten det!!!Det gjør godt at man hører fra andre samme man har klaget til posten om og ble avfeid at det bare ikke kan stemme. Som skrevte ovenpå posten nekter fakta! Hilsen Claus i Kr.sand.

01.09.06 15:57
Ich danke euch allen ! Das Päckchen hat heute nach genau 2 Wochen endlich seinen Empfänger erreicht.
Herzliche Grüße
Claudi