08.11.06 18:53
Hei.
Jeg skal ha fremføring i tyskklassen min i morgen, har vært syk i dag, så har ikke så mye krefter til å oversette og se på gramatikken. Noen som kan være så snille å hjelpe meg?
Her er i alle fall teksten:

Mine interesser.

Stort sett går det meste av tiden min nå til skolen, for det er ikke så lite lekser vi får med oss hjem.
Jeg holder selvfølgelig på med en idrett, og det er Håndball. Jeg har spilt håndball siden jeg var seks, så det begynner å bli noen år med erfaring. Vi trener to til tre ganger i uken og spiller som regel kamper i helgene. På banen har jeg posisjonene ving eller strek. I feriene drar vi ofte på cuper, både i Norge og i utlandet.
Jeg har alltid synes at håndball er kjempegøy og det er veldig sosialt!

Hvis jeg ikke er på skolen, gjør lekser eller trener, er jeg så mye som mulig med mine venner. Vi finner på mye forskjellig sammen som for eksempel drar på kino, handleturer til byen sammen, drar på fester, spiller tennis. Noen ganger møtes vi hos en av oss og ser på film sammen i helgene. Det er alltid så koselig når vi er flere som gjør slike ting sammen.

Ved siden av håndball, interesserer jeg meg for bøker. Jeg leser det meste, både krim og kjærlighetshistorier. For ikke lenge siden leste jeg en bok som heter ?Crazy? med Benjamin Lebert, som er en tysk forfatter. En virkelig fin bok.
Jeg liker å bruke hendene, både å lage smykker, male og tegne synes jeg er gøy. En annen interesse jeg ikke fikk for så lenge siden var fotografering ? jeg tar bilder av alt!
Web-design er en annen hobby som jeg synes er ganske så interessant.

08.11.06 21:03
Im Großen und Ganzen brauche ich den Großteil meiner Zeit mittlerweile für die Schule, den wir bekommen nicht gerade wenige Hausaufgaben mit nach Hause.
Natürlich treibe ich Sport, nämlich Handball. Ich spiele Handball, seit ich sechs binr; allmählich werden das also einige Jahre an Erfahrung. Wir trainieren zwei bis drei mal pro Woche und haben in der Regel Spiele am Wochenende. Auf dem Feld habe ich die Positionen "Flügel" oder ??? (strek) ??? inne. In den Ferien fahren wie oft zu Turnieren, sowohl in Norwegen als auch im Ausland.
Ich fand schon immer, dass Handball ein Riesenspaß ist, und es sehr sozial ist.

Wenn ich nicht in der Schule bin, Hausaufgaben mache oder trainiere, bin ich so viel wie möglich mit meinen Freunden zusammen. Und fällt so manches zusammen ein, wie zum Beispiel ins Kino gehen, Einkauftouren in der Stadt, auf Parties gehen, Tennis spielen. Manchmal treffen wie uns bei einem/einer von uns und schauen uns an den Wochenenden einen Film an. Es ist immer so gemütlich, wenn wir zu mehreren solche Dinge zusammen machen.

Neben Handball interessiere ich mich für Bücher. Ich lese alles mögliche, sowohl Krimis als auch Liebesromane. Vor nicht langer Zeit las ich ein Buch namens "Crazy" von Benjamin Lebert, ein deutscher Autor. Ein wirklich tolles Buch.
Ich mag es, mit den Händen zu arbeiten und finde, dass Schmuckstücke herzustellen, zu malen und zu zeichen Spass macht. Etwas anderes, für das ich vor nicht langer Zeit ein Interesse entwickelt habe, ist Fotografieren. Ich fotografiere alles!
Webdesign ist ein weiteres Hobby, das ich ziemlich interessant finde.
--
God bedring! ;)

08.11.06 21:52
Jeg vet ikke hvem du er, du som hjalp meg.
Men møter jeg deg en gang, skal jeg virkelig takke deg!
Du reddet meg. Evig takknemlig.
Det er flott at det virkelig finnes noen mennesker som bryr seg om andre. Du har inspirert meg til å gjøre en god gjerning for noen jeg ikke kjenner i morgen.

Tusen, tusen millioner takk for all hjelp!

A.K, Oslo.

09.11.06 12:20
Ein schöner Pfadfinderschlussgedanke! Wolf (NB: Jeg var ikke oversetteren!)

09.11.06 13:14
ja, zum heulen schön! ;) wirklich eine tolle geste