26.03.07 19:50
Hei, jeg heter Martina, jeg kommer fra nordtyskland og jeg vil gjerne laerer norsk. Jeg har en CD fra Assimil og jeg ga pa norsk- kurs pa friundervisningens- skolen i Husum(norsk- hav). Er teksten riktig? Jeg vil prove a skrive ikke med ordbok. Har dere erfaring med "finn.no"? Er det en bra mulighet a finne en job? Var so god og svarer pa norsk til meg fordi jeg er veldig interessiert a leare norsk. Takk og ha det bra alle sammen:-)

26.03.07 20:16
Hei Martina,
jeg vet ikke hvordan en kan best finne en job i Norge, men jeg skal forsøke å rette feilene ovenfor.

-Nordtyskland
-vil gjerne lære norsk (lære uten r)
-jeg går på norskkurs i friundervisningsskolen(?) i Husum (Nordsjøen).
- prøve å ikke skrive (ordstilling)
- Vær så snill og svar... ("Vær så god" betyr "Bitte sehr")
- interessert

Hilsen,
W.

26.03.07 20:16
job -> jobb

26.03.07 20:30
interessert i å lære

26.03.07 20:48
om du vil jobbe som vikar, så råder jeg deg til å kontakte Adecco (Bemmaningsbyrå). Her trenger du ikke mer enn 3 måneders erfaring, og du trenger ikke å kunne flytende norsk.. bare å søke min tysk/norske venn

26.03.07 22:04
Hei Martina,
ved siden av finn.no (som er helt greit) er det også noen andre websider som har jobbtilbud i Norge:

1. aetat.no
tilsvarer det tyske Arbeitsamt, men her er det faktisk mange brukbare jobber å finne. Mange av tilbudene er de samme som i finn.no.

2. monster.no
har ikke helt så mange men brukbare annonser også her er det sikkert mange som også finnes på finn og aetat.

Ellers er det bemanningsselskapene som Manpower og Adecco osv.

Lykke til!

Mvh V°

26.03.07 22:34
Takk for hjelpen, W.,MvhV°, og alle sammen!:-)Hilsen, Martina

27.03.07 02:19
Not so fast...
Jeg vil prove a skrive ikke med ordbok -> Jeg vil prøve å skrive uten ordbok.
Er det en bra mulighet a finne en job? -> Er det en bra mulighet til å finne en jobb?
Var so god og svarer pa norsk til meg fordi jeg er veldig interessiert a leare norsk. -> Vennligst svar på norsk til meg fordi jeg er veldig interessert i å lære norsk.