04.04.07 21:04
Hei igjen.
Fikk hjelp i går med å oversette en mail ang bilkjøp i Tyskland.
Kan noen hjelpe meg å oversette svaret jeg fikk.?
På forhånd takk.
Mvh Roger

Hallo Roger Ich kann kupplung auswechseln bevor du Auto holst,aber ich habe einen interesenten der jetzt am Wochenende kommt und mir 13000 Euro zahlt ohne das ich Kupplung auswechsle. Dieses Auto ist TOP mit Rechnungen und allem. Du findest fast nicht mehr Auto in diesen Zustand. Wen ich Kupplung wechsle kriege ich 15000 Euro ohne problem.Ich habe Auto noch nicht angeboten in Zeitung. Meine Auto Koenen viele im Porsche Transaxle Club. Du must vorbei Kommen und Auto Kaufen. Wer zu erst kommt und zahlt kriegt Auto. Gruss

04.04.07 22:14
Hei Roger,
jeg hjelper gjerne med oversettelsen, men jeg gjør deg oppmerksomt på at tysken du har mottat er dårlig. Det er sansynligvis ingen tysker som har skrevet. Tysken virker slik at det kan være en sør- eller østeuropæer. Vær forsiktig det finnes mye kriminelt.
Her er oversettelsen:
Hallo Roger jeg kan skifte clutchen før du henter bilen, men jeg har noen som er interessert og kommer denne helg og betaler meg 13 000 ? uten at jeg skifter clutchen. Bilen er helt top med faktura og allting. Du finner nesten ingen bil mer i slik tilstand. Når jeg skifter clutchen få jeg 15 000 ? uten problemer. Jeg har enda ikke annonsert bilen i avisen. Bilen min kan mange i Porsche Transaxle klub- Du må komme for å kjøpe bilen. Den som kommer først og betaler få bilen. Hilsen

Meine Auto Koenen viele im Posche Transaxle Club. Det kan også bety: Bilen min kjenner mange i Porsche Transaxle Club.

Jeg vil skrive det for deg en gang hvordan det ser ut når en tysker kanskjer ville skrive:

Hallo Roger,
ich kann die Kupplung auswechseln bevor du das Auto abholst, aber ich habe einen Interessenten, der jetzt am Wochenende kommt und mir 13 000,-- ? zahlt, ohne daß ich die Kupplung auswechseln muß. Dieses Auto ist Topp, du bekommst einen Rechnung und alles. (Hva betyr: alles = alt?Du trenger: den original Kraftfahrzeugbrief kun når du har den mottat er bilen din ikke før. Er det gjort tekniske forandringer som ikke er godkjent av TÜV i Tyskland får du problemer hjemme i Norge hos biltilsynet.) Du findest so ein Auto nicht noch einmal. Wenn ich die Kupplung tausche, bekomme ich problemlos 15 000,-- ?. (Dvs. han vil har 2000,-- ? for clutchen, det er over 16 000,-- kr. for clutchen, det må være clutchen i superform!!!) Bisher habe ich das Fahrzeug noch nicht in der Zeitung annonciert. Viele im Porsche Transaxle Club kennen den Wagen. Wenn du das Auto kaufen willst, mußt du vorbei kommen. (Vær forsiktig det har skjed flere overfall når du kommer med penger i lommen for å kjøpe bilen kontant. Det blir advard i tysk radio og fjernsyn for slikt.) Wer zuerst kommt und zahlt bekommt den Wagen.
Hilsen

Les alt jeg har skrevet. Jeg bare advarer deg at du ikke må komme ut for noe du vil angre bitter på.
Riktig god påske fra Claus i Kristiansand

04.04.07 22:14
Hei Roger, jeg kan bytte ut kløtsjen før du henter bilen, men jeg har en interessert som kommer i helga og betaler 13000 euro uten at jeg bytter ut kløtsjen. Denne bilen er TOPP med regninger og alt. Du finner nesten ingen biler mer i denne tilstanden. Hvis jeg bytter ut kløtsjen, får jeg 15000 euro uten problem. Jeg har ikke annonsert for bilen i avisa enda. Mange av bilene mine kan være med i Porsche Transaxle Club. Du må komme og kjøpe bilen. Den som kommer først og betaler, får bilen. Hilsen

Lykke til!

04.04.07 23:13
Takk igjen Claus.
Tror ikke han er Tysker nei.
Jeg oversatte det til noe i den duren jeg også. Ikke særlig stø i Tysk selv,men følte kanskje han heller ikke var det. Har snakket med ham på telefonen,men jeg er ikke god i Tysk. Og han kan ikke et ord Engelsk. :-)
ZVONKO VEKIC er navnet. Høres kanskje ut som en bosnier/serber?
Clutchen er svindyr på de bilene. Koster faktisk over 15000kr å skifte den i Norge også. Det er snakk om en Porsche 944 Turbo, 91 mod. Hadde en tidligere som jeg solgte. Ikke så lett å finne gode eksemplar med grei km i Norge. Ja man vet jo aldri hva som venter. Så det hadde kanskje vært tryggere å handle fra forretning el..
Kanskje det er noen her som har kontakter som kan hjelpe å skaffe meg bil. Mot betaling selvsagt. Kunne de ha kjørt den til Norge for meg mot alle utgifter tur retur dekket.. :-)
Har litt lett for å stole på folk. Kjøpte Porsche usett i Krsand før nyttår. Kjøpte båt i Lillesand for 14 dager siden. Men kan nok brenne meg hvis jeg kommer ut for kjeltringer når jeg lett overfører masse penger uten å vite så mye.. :-)
Takk for hjelpen.
Hører gjerne fra deg hvis du har kontakter i Tyskland..
Også hvis andre kan hjelpe meg. :-)
Ha en riktig god påske.
Mvh Roger
Sunndalsøra

05.04.07 08:28
God morgen Roger,
det kan være at jeg kan hjelpe deg. Har selv hentet biler fra Tyskland for en firma i byen til jeg hadde et ulykke og nesten ikke kjører lenger bil, har solgt bilen min etter ulykken og kjører heller ikke lenger bus eller slikt. Om du vil har kontakt send meg en mail til: hostmaster@treverktoy.no
da vil jeg svare deg med min privatadresse og sende deg kontakt til en person jeg har jobbet sammen med vi er personlige venner. Han har drevet MB-verksted det var en familiebedrift fra bestefar over far til han. Han har ingen barn og har slutte med den i dag. Han importere i mange år først og fremst MB men også BMW og Audi og oppfyller om mulig ellers spesielle kundeønsker som f. eks. Porsche. Jeg har hentet selv biler både for meg og barna. Det er en del enda å spare når man skal har en litt bedre bil. Vi hentet en MB for sønnens forretning i Kassel som kun hadde 18 500 km og var faktisk ny. To år gammel og ikke hadde vært ute i regnvær. Var en bil fra Kripos i Tyskland. Dekk original fra verket og bilen var enda belagt i kufferten med plast som fra verket. Heller ikke gal pris. Bilen var blitt brukt til observasjon. Hadde hele tiden vært ellers i garasjen og serviserne var tatt hos MB i Kassel. Bare som eks.
Så om du vil tar kontakt. Da formidler jeg kontakten videre for deg.
God påske fra Claus i Kristiansand

05.04.07 11:12
Hei, Roger!
Ich habe diesen Text mit Interesse gelesen und kann Euch auch nur davor warnen, in Deutschland auf eingene Faust ein Auto zu kaufen! Grade in solchen Dimensionen. Und schon garnicht alleine bzw. mit Bargeld!!! Die Autohändler hier und heute sind schlimmer als die Pferdehändler von gestern!
Gruß-
Lotte fra Oer

05.04.07 13:13
Flott Claus.
Jeg tar kontakt.
Hva sier Lotte? :-)
Fortsatt god påske.

05.04.07 16:01
Lotte advarer deg mot å kjøpe en bil på egen hånd i Tyskland. "Særlig i sånne dimensjoner, og i hvert fall ikke alene og med kontantbetaling. Bilselgerne her i dag er verre enn hestehandlerne av i går!"

05.04.07 16:56
Hehe..
Og siden det nesten er en kombinasjon..
Bil med masse hester,er det tryggest å være forsiktig.. :-)
Håper jeg kan få litt bistand nå.
Takk igjen.
Roger