14.11.07 19:19
ein liebes hallo.. könnte mir jemand eventuell diesen text kontrolieren ob er rechtschreib und gramatik mäßig ok is???

Here skriver thomas k. fra Tyskland.Jeg er gamml 40 år og søker en Jobb til Murer. Mine spørsmål er, har du en Jobb til Murer for meg. Lært har jeg Murer i Tyskland og har en Fagbrev for Murer. Arbeidserfaring i Buygg (nybygg og ombygg) har jeg 16 år. Jeg har dessuten lite erfaring som Tømmrer, det lite erfaring fikk jeg da jeg har jobbe en half år i en bygningsfirma (holzhausbaufirma?).
Begynelse Sommer 2008 planlegge mitt Familie og jeg utvandere tli Norge.
Din Firma har jeg funnet jeg i gule sider av Internet.

14.11.07 19:32
Hei, jeg heter Thomas k. og jeg kommer fra Tyskland. Jeg er 40 år gammel og søker en Jobb til Murer. spørsmål min er, har du en Jobb for meg. jeg har lært Murer i Tyskland og jeg har en Fagbrev for Murer. jeg har 16 år Arbeidserfaring i Buygg (nybygg og ombygg). Jeg har dessuten liten erfaring som Tømmrer, den liten erfaring fikk jeg da jeg jobbet i en bygningsfirma en half år

14.11.07 19:51
tuusen takk for deg

14.11.07 19:54
Hei! Jeg heter Tk og kommer fra T. Jeg er 40 år gammel og søker jobb som murer. Spørsmålet mitt er om der finnes jobb til meg hos dere. Jeg har fått min opplæring til murer i Tyskland og har fagbrev som murer. Jeg har 16 års arbeidserfaring.

14.11.07 19:54
Das kann man noch ein bisschen verbessern:
Hei, jeg heter Thomas K. og kommer fra Tyskland. Jeg er 40 år gammel og søker jobb som murer. Jeg lurer på om dere kanskje har en jobb for meg. Jeg har lært murer i Tyskland og jeg har fagbrev i murerfaget. Jeg har 16 år erfaring i bygg (nybygg og ombygg). Jeg har dessuten litt erfaring som tømrer som jeg fikk da jeg jobbet i en bygningsselskap i et halvt år.
Min familie og jeg planlegger å flytte til Norge i begynnelsen av sommeren 2008. Deres selskap har jeg funnet i "Gule Sider" på nettet.

Wichtig ist vor allem:
"litt erfaring": etwas Erfahrung
"liten erfaring": wenig Erfahrung, kaum Erfahrung

14.11.07 19:59
Fast:
Lite erfaring = wenig, kaum Erfahrung

14.11.07 20:03
Ist "lite" nicht eigentlich für Neutrumswörter?
Laut Google scheint beides gebräuchlich zu sein.

14.11.07 20:22, ahmik
takk for help

15.11.07 01:14
Die Endløsung:
Hei, jeg heter Thomas K. og kommer fra Tyskland. Jeg er 40 år gammel og søker jobb som murer. Jeg lurer på om det kanskje finnes jobb for meg hos dere. Jeg har lært murerfaget i Tyskland og har fagbrev innen faget. Jeg har 16 år erfaring innenfor bygg (nybygg og ombygg). Jeg har dessuten litt erfaring som tømrer som jeg fikk da jeg jobbet i et byggefirma i et halvt år.
Min familie og jeg planlegger å flytte til Norge i begynnelsen av sommeren 2008. Deres firma har jeg funnet i "Gule Sider" på internett.