16.01.08 21:05, Deinos
Stikkord: Kommunikation
Kan noen oversette dette til norsk:

Kommunikation
Etwa 1200 Satelliten sind im Weltall stationiert, und sie machen weltweite Kommunikation möglich. Nicht nur Sprache, sondern auch Texte und Bilder können Satelliten übertragen. Man kann Briefe per Fax schicken, und die elektronische Post, E-Mail, kann man in Sekunden direkt von Computer senden. Das bekannteste weltweite Computernetzwerk heißt Internett. Immer mehrere Menschen machen mit und „surfen“ im Internet. Leider kann auch die Telefonrechnung in den Himmel wachsen.

16.01.08 21:16
Det er noen feil i denne teksten:
...direkt voM Computer senden.
Internet
Immer MEHR Menschen machen mit...

(Ja, jeg vet, det var ikke det du spurte om...)

16.01.08 22:02, Deinos
Takk! Jeg trenger ikke noen til å oversette, siden jeg fant en side som oversetter settninger. Her er siden for de som trenger samme hjelp som jeg trengte: http://babelfish.altavista.com/

16.01.08 22:06
Omtrent 120 satellitter er stasjonert i verdensrommet, og de gjør det mulig å kommunisere verden rundt. Ikke bare språk men også tekster og bilder kan overføres med satellitter. Du kan sende brev med faks, og elektronisk post, e-post, kan sendes direkte fra datamaskinen i sekunder. Det mest kjente datanettverket heter Internett. Stadig flere mennensker deltar og "surfer" på nettet. Dessverre kan også telefonregningen gå til væers.