31.01.08 12:30
Ich habe sehr lange Text zu übersetzen. Kann mir bitte jemand helfen.
Ich werde auch bezahlen dafür.
Tusen takk for hjelpen

Sind Sie so nett und unternehmen endlich etwas für bessere Innenklima im Kindergarten.
Es ist wohl nicht viel verlangt sich mal im Internet zu erkundigen z.B www.allergiviten.no
über Giftstoffen in Parfüms. Gerade Kinder mit Asthma und Allergie haben keine Schanse
unbeschwert Kindergarten zu besuchen.
Ich dacht man muss nicht Studien um zu wissen das Kinder Parfüme freie Umgebung brauchen aber wie ich sehe sind nicht gerade viel darüber informiert.

Ignorien Sie bitte nicht weiter hin allergische Kinder!

1. ich bitte Sie auch Ihre Personal darüber zu informieren
das die keine Duftstoffe wären Arbeit tragen. Und Warum ?sollten Sie auch verstehen.
2. Seife im Kindergaren sollte NEUTRAL sein in jedem Supermarkt(Coop…)
erhältlich und kostet nicht mehr
2. Eltern aufklären über schlechte Innenklima durch Duftstoffe speziell parfümierte
tøymykner. Z.B Infos im Kindergarten aufhängen. Das parfümierte Waschprodukte
nicht für Kinder geeinigt sind aber wenn Sie das doch anderster sehen sollten wenigsten helfen (Ihrem verzicht auf diese Produkte) das allergische Kinder und Kinder mit Asthma atmen können…

Liebe Frau …das sollte selbstverständlich sein.
Und ich finde Kindergarten Chef sollte das wenigsten wiesen.
Bitte unternehmen Sie endlich etwas!

Viele Lieben Dank
Mia

31.01.08 13:37
Ich fange mal an mit der Übersetzung:

Vær så vennlig og endelig foreta noe for et bedre inneklima i barnehagen. Det er vel ikke for mye å forlange å informere seg på nettet om giftstoffer i parfymer, f.eks. www.allergiviten.no/ . Det er nettop barn med astma og allergi som ikke har en sjanse å besøke barnehagen uten besvær.
Jeg trodde man behøver ikke å studere for å vite at barn trenger parfyme-frie omgivelser, men som jeg ser er det ikke mange som er informert om det.

31.01.08 13:39
soll der text auf deutsch oder norwegisch uebersetzt werden??

31.01.08 14:02
Vennligst ikke ignorer allergiske barn!

1. Jeg ber deg også om å informere personalet om at de ikke har duftstoffer på seg mens de jobber. Og de skulle også skjønne grunnen for det.
2. Såpe i barnehagen skille være NØYTAL, innes i hvert supermarked (Coop...) og er ikke dyrere.
3. Opplyse foreldrene om dårlig inneklima pga. duftstoffer, spesielt parfymerte tøymynker. For eksempel med å henge opp opplysninger i barnehagen om at parfymerte vaskemidler ikke er beregnet til barn. Men hvis de har en annen oppfatning, skulle de i det minste hjelpe med at allergiske barn og barn med astma kan puste og avstå fra slike produkter.'

31.01.08 14:05
Sorry, Tippfehler:
Såpe i barnehagen skulle være NØYTRAL, den finnes i hvert supermarked (Coop...) og er ikke dyrere.

31.01.08 14:10
Kjære frue...det skulle være en selvfølgelighet.
Og jeg synes en barnehagesjef skulle i det minste vite det.
Vær så snill og endelig gjør noe med det!
---
So fertig. Ist aber ziemlich eilig übersetzt und sicher nicht fehlerfrei...

31.01.08 14:11
Wau,ich bin so, so DANKBER.
1000...mal Lieben Dank

31.01.08 14:14
Einfach toll.Danke noch ein mal

31.01.08 14:43
Kan dere være så vennlig og endelig foreta dere noe for et bedre inneklima i barnehagen. Det er vel ikke for mye å forlange at dere informerer dere på nettet om giftstoffer i parfymer (f.eks. www.allergiviten.no).Barn med astma og allergi har ikke en sjanse til å være i barnehagen uten å få problemer.

Jeg trodde ikke man måtte ha studert for å vite at barn trenger parfymefrie omgivelser, men som jeg ser, er det ikke mange som er informert om det.

Vennligst ikke ignorer allergiske barn!

1. Jeg ber deg også om å be personalet om at de ikke bruker parfyme mens de jobber. Og du bør forstå grunnen til det.
2. Såpe i barnehagen må være NØYTRAL. Slik finnes i enhver dagligvarebutikk (f.eks Coop) og er ikke dyrere enn vanlig såpe.

3. Opplys foreldrene om dårlig inneklima pga. duftstoffer, spesielt parfymert tøymykner, ved for eksempel å henge opp opplysninger i barnehagen om at parfymerte vaskemidler ikke er beregnet for barn. Men hvis du har en annen oppfatning, skulle det i det minste hjelpe, at allergiske barn og barn med astma kan puste ved å bli skånet fra slike produkter.'

Dette er en selvfølgelighet.
Og jeg synes en leder i en barnehage i det minste burde vite dette.

Vær så snill,-gjør endelig noe med det!
---
Die Anrede mit Liebe Frau XX ist im Norwegischen nicht üblich.

Norwegerin

31.01.08 14:46
Danke für die Korrektur!

31.01.08 14:51
Danke EUCH vielmals!