02.04.08 21:21
Kan noen hjelpe meg med å oversette denne teksten til tysk? Takk på forhånd.

Da vinci kodens hovedpersoner er Robert Langedon, Sophie Neveu og Jacques Saunière. Den handler om diverse koder og gåter, kriste avsløringer og sekter. Robert Langedon blir mistenkt i drapet på Jacques Saunière som er bestefaren til Sophie, før Sophie hjelper han og slippe unna. Etter dette prøver de to og finne ut hvem som er morderen til Jacques. Det utvikler seg til en jakt fra politiet og mange koder og gåter de må finne ut av. De må velge hvem de kan stole på nøye. Med hjelp fra den gamle mannen sir Leigh Teabing får de hjelp til å finne svaret på alle de uløste mysteriene. Blant annet om familien til Sophie. Dette er en spennende film hele veien.

02.04.08 21:31
Da Vinci Koden igjen?!

02.04.08 21:33
Vurderer å sende mail til tysklærerforeningen for å advare mot dene bruken av dette forumet.

03.04.08 10:39
Die Hauptpersonen vom "Da Vinci Code" sind.... Er (der Film) handelt von verschiedenen Coden und Rätseln, christlichen Verschwörungen(?) und Sekten. R.L. wird des Mordes an J.S. verdächtigt, dem Großvater von Sophie, bevor S. ihm hilft zu fliehen. Dann versuchen die beiden herauszufinden, wer der Mörder von J. Das entwickelt sich zu einer Jagd zwischen der Polizei und den Coden und Rätseln die sie lösen müssen. Sie müssen sich entscheiden wem sie genau vertrauen können. Mithilfe des alten Mann Sir... bekommen sie Hilfe die antwort zu finden für alle ungelösten Rätsel. Unter anderem über die familie von Sophie. Das ist ein spanneneder Film die ganze Zeit.

Nicht Wort für Wort ganz richtig, aber ich glaube sinngemäß!

Hilsen
Lotte fra Oer

03.04.08 16:35
Das gleich gilt auch hier! Hausaufgaben nicht übersetzten!

03.04.08 21:11
Deshalb muss man trotzdem nicht die Leute, die nur hilfsbereit sind, zusammenstauchen...

04.04.08 13:01
Unnskyld!!!
Wußte nicht, daß das Hausaufgaben sind...
Ich freu mich immer so, wenn ich etwas verstehe :-)
Lotte